اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور خبر داد

کشف 417 تن مواد مخدر در 10 ماه/ تولید تریاک در افغانستان 40 برابر شده است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور از کشف 417 تن مواد مخدر طی 10 ماهه امسال در کشور خبر داد و گفت: پس از حضور آمریکایی‌ها تولید تریاک در کشور افغانستان 40 برابر شده است.

کشف 417 تن مواد مخدر در 10 ماه/ تولید تریاک در افغانستان 40 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی محمد نجار امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به بندرعباس با بیان اینکه مردم در 22 بهمن بار دیگر عزم خود را برای تداوم مسیر مقتدرانه نظام نشان دادند، اظهار داشت: باید به دلیل امنیت موجود و مناسب هرمزگان در این استان از شورای تامین این استان به طور ویژه قدردانی شود.

وی با بیان اینکه از پروژه‌های عمرانی نیز در بندرعباس بازدید داشته است، روند اجرای این پروژه‌های را مناسب و خوب ارزیابی کرد و افزود: هرمزگان با تدابیر استاندار در زمینه پذیرایی از میهمانان نوروزی نیز به آمادگی خوبی دست یافته است.

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی اضافه کرد: در ده ماهه امسال 417 تن مواد مخدر در کشور کشف شده است و در این مدت 158 کارگاه تولید ماده مخدر شیشه منهدم شده است.

محمد نجار همچنین گفت: در مدت مذکور 1.5 تن شیشه منهدم و 168 هزار نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین در ده ماهه امسال تعداد دو هزار باند تهیه و توزیع قاچاق مواد منهدم و در این مدت هزار و 413 مورد درگیری در بین مأموران و قاچاقچیان رخ داده است.

این مسئول رده بالای حکومتی یادآور شد: در 9 ماهه امسال نیز 15 نفر از مأموران به راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

به گفته وزیر کشور، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان حائز رتبه‌های نخست و دوم کشفیات مواد مخدر در کشور هستند.

محمد نجار همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون حجم حمایت‌های بین اللملی از ایران در رابطه با مقابله با مواد مخدر افزود: ایران در کنار کشوری همانند افغانستان که کانون تولید و کشت مواد مخدر است قرار دارد و این در حالی است که در کشورهای غربی تقاضا برای مواد مخدر در بعد قیمتی صد برابر است از همین‌رو با توجه به سودآوری بالا برای مافیای مواد مخدر ایران را برای عبور  دادن محموله‌های خود انتخاب می‌کند که از این میان میزانی مواد نیز وارد کشور می‌شود که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وزیر کشور اضافه کرد: جمهوری اسلامی به دلیل پایبندی به اصول اسلامی و اخلاقی، مقابله و مبارزه با مواد مخدر را امری مقدس می‌داند و از همین‌روست که بیشترین کشفیات در محدوده ایران صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی تاکنون هزینه‌های مادی و جانی زیادی را در این راه داده است.

به گفته وزیر دولت دهم، ایران تاکنون میلیون‌ها دلار برای انسداد مرزهای شرقی هزینه کرده است و همچنین به دنبال تدابیری برای امن‌سازی و انسداد هر چه بیشتر مرزهای دریایی خود برای قاچاقچیان نیز هست و در غرب کشور نیز اقدامات زیادی انجام شده است.

به گفته محمد نجار این در حالی است که غرب با وجود اینکه از طرح‌های مقابله‌ای ایران منتفع است اما حمایت‌های آنها تنها در حرف و شعار خلاصه شده است.

وی گفت: بر این عقیده‌ایم که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌اللملی در راستای مقابله جامع با قاچاق مواد مخدر دستاوردهای بیشتری را در راه ریشه‌کنی این پدیده داشت.

به گفته محمد نجار، پس از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان تولید و کشت تریاک در این کشور 40 برابر بیش از زمان قبل از حضور آنها در شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در پی محدود شدن مرزها برای ورود قاچاقچیان در شرق، آنها به سمت دریا تغییر مسیر داده‌اند افزود: در این راستا در پی آنیم با تقویت و توسعه ناوگان دریایی پلیس و دیگر نیروها و همچنین تجهیز آبهای ساحلی به سیستم‌های پایش الکترونیکی، راه را برای قاچاقچیان تنگ‌تر و تنگ‌تر کنیم.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول