اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فعالیت‌های فرهنگی سیاسی تبیان:

برای پیشرفت افغانستان باید تلاش کرد

خبرگزاری فارس: رئیس فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی تبیان گفت: با مشاهده کشورهای همسایه متوجه پیشرفت آن‌ها در زمینه‌های مختلف می‌شویم بنابراین باید برای پیشرفت افغانستان تلاش کرد.

برای پیشرفت افغانستان باید تلاش کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عیسی حسینی ظهر امروز در مسجد فقیه سبزواری اظهار کرد: ممکن است در جامعه‌ای منکرات مثل آمریکا وجود داشته باشد اما به صورت خط و کتابی نیست.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ غنی باشد هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی به وجود می‌آید؛ اما فرهنگ اسلامی از کشورها رخت بر بسته است.

حسینی افزود:اگر از زمان جهاد تاکنون شرایط افغانستان را مشاهده کنید متوجه تغییرات موجود در کشور می‌شوید؛اینکه افراد به خاطر نپذیرفتن دعوت به عضویت در حزب و گروهی ترور می‌شوند و امروز در افغانستان این شرایط وجود دارد و قطعا کشور ما روی صبح را نمی‌بیند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون باید جامعه در افغانستان ساخته شود؛ با مشاهده کشورهای همسایه متوجه پیشرفت آنها می‌شویم اما تا چه موقع باید در شرایط فعلی کشور به سر برد و امروز پاکستان پیشرفت زیادی کرده و ایران به اوج رسیده اما چرا هنوز سه میلیون مهاجر در افغانستان وجود دارد.

رئیس فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی تبیان خاطر نشان کرد: شهدا بین سال‌های 71 تا 77 یکی پس از دیگری دست‌خوش ترور بدخواهان در مزار شدند و جای بسیار تأسف است که شخصیت‌های مهم و مبارزی در مزار شهید شدند.

حسینی افزود: در ولایت بلخ و سرپل سال‌های 71 مزار در اختیار طالبان قرار گرفت که سبب حوادث تلخی شد و تعدادی از شخصیت‌های پرآوازه و همچنین 20 نفر از فرماندهان نامدار در این زمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/70002/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول