اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نیشابور خبر داد

دستگیری سارق اینترنتی در نیشابور

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی نیشابور گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی شهروندان می‌کرد در نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری سارق اینترنتی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن امیری صبح امروز در تشریح این پرونده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با جرایم اینترنتی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با کسب خبر مذکور کارشناسان دایره مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند و دریافتند که همه برداشت‌ها از حساب بانکی به صورت اینترنتی بوده است.

امیری با بیان اینکه وجه نقد به مبلغ 3 میلیون و 150 هزار ریال به شکل اینترنتی سرقت شده بود، خاطر نشان کرد: با استفاده از اطلاعات شاکی پرونده و انجام عملیات فنی و مهندسی در فضای مجازی مشخص شد وجه نقد به مبلغ 3 میلیون و 150 هزار ریال به حساب فردی با مشخصات معلوم واریز شده است.

وی تصریح کرد: سارق که فروشنده موبایل بوده پس از اینکه شاکی برای خرید موبایل مراجعه می‌کند و پس از انتقال وجه منصرف می‌شود وجه نقد را پس نمی‌دهد.

امیری تاکید کرد: خریدار یا همان شاکی پرونده به کافی‌نتی در سطح شهر نیشابور مراجعه کرده و با در اختیار قرار دادن مشخصات کارت حساب خود در حضور فروشنده موبایل انگیزه سرقت را در وی بیشتر می‌کند.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: با مواجهه حضوری فروشنده موبایل، شاکی و برادر متصدی کافی‌نت، متهم به بزه خود اعتراف کرد.

امیری خاطر نشان کرد: شهروندان باید به هنگام استفاده از رایانه‌های موجود در کافی‌نت و دفاتر خدماتی نسبت به حذف رمز‌های خود دقت لازم را داشته باشند و از ارائه اطلاعات شخصی بانکی به متصدیان بپرهیزند.

انتهای پیام/70023/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول