اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کارت ملی هوشمند زیر‌ساخت توسعه شبکه الکترونیک است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: صدور کارت ملی هوشمند زیر‌ساخت اساسی و پایه‌ای برای توسعه شبکه هوشمندی است که در افق 1404 باید در دستیابی به آن بسیار کوشا و موفق عمل کنیم.

کارت ملی هوشمند زیر‌ساخت توسعه شبکه الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه ثبت احوال با محوریت ارائه خدمات الکترونیکی به هموطنان اظهار داشت: راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در همین راستا صورت می‌گیرد چرا که کارت ملی هوشمند در حقیقت یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارت‌خوان می‌تواند به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

وی ضرورت حفاظت و صیانت از کارت ملی هوشمند را با توجه به تجمیع سایر کارت‌ها در آن و حساسیت حفظ حریم خصوصی افراد یادآور شد و خاطرنشان کرد: همین که ایرانیان با ضریب امنیت بالاتر صاحب کارتی می‌شوند که اطلاعات شخصی آنها در آن به ثبت رسیده و می‌توانند از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنند جای قدردانی دارد چرا که ما با این زیر‌ساخت‌ها امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور تمام فعالیت‌هایمان را به صورت هوشمند و دیجیتالی انجام داده و کارها را به سرانجام برسانیم.

استاندار اردبیل به توسعه روز‌افزون فناوری‌ها و امکانات جدید در حوزه احراز هویت اشخاص و اقشار مختلف جمعیتی اشاره کرد و گفت: در یک فرایند رو به جلو در سال‌های اخیر شاهد افزایش بسیار مطلوب برنامه‌های اجرایی با محوریت فناوری‌های جدید هستیم به طوری که صدور کارت ملی هوشمند می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا یک شهروند ایرانی خدماتی از حوزه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دریافت کنند.

نیکزاد عنوان کرد: با همت دولت خدمتگزار حرکت‌های مثبتی در بخش‌های گوناگون برای توسعه و تقویت برنامه‌های شتاب‌دهنده با تکیه بر اصول و فناوری‌های جدید شکل گرفته که انتظار داریم به صورت همه جانبه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درستی را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول بیان داشت: اگر در این سامانه زیر‌ساخت ارائه خدمات به صورت عادلانه فراهم آید بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و یک حرکت رو به جلو و مثبتی را در سهولت خدمات و ارائه راهکارهای مورد نظر شاهد و ناظر خواهیم بود.

رئیس شورای اداری استان بر اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه اهمیت دادن به صدور کارت ملی هوشمند تاکید کرد و افزود: کارت ملی هوشمند ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شده تا مردم از مزایای این کارت مطلع شوند.

نیکزاد با اشاره به پیشرفت‌های الکترونیکی یادآور شد: هر روز بر سهولت کارها به واسطه الکترونیکی شدن اقدامات افزوده می‌شود و کارت ملی هوشمند نیز در همین راستا صادر خواهد شد.

وی ظرفیت‌های کارت ملی هوشمند را یادآور شد و گفت: داشتن امضای الکترونیکی و اثر انگشت امکان هرگونه سوء استفاده از کارت هوشمند را از بین برده و به ارتقای امنیت اجتماعی کمک می‌کند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود صدور کارت ملی هوشمند برای اقشار مختلف مردم را در ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف اجرایی با اهمیت عنوان کرد و خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص در دستگاه‌ها شد.

انتهای پیام/62004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول