اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار اردبیل

نخستین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار اردبیل و کارگزاران ثبت احوال این استان نخستین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی شد.

نخستین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در محل اداره کل ثبت احوال استان اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل ابتدا از گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر استان به تعداد 76 مورد به همراه زندگی‌نامه و سجلی طبقه‌بندی ادوار گذشته بازدید کرد و با برجستگان این استان در حوزه شعر، هنر، علما و روحانیون، سیاستمداران که برای این استان کسب افتخار کردند بیشتر آشنا شد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در این گنجینه و در فاز اول خلاصه زندگی 76 نفر از مفاخر استان اردبیل جمع‌‌بندی شده است تا نسل آینده با چنین ذخایر ارزشمندی بهتر و بیشتر آشنا شوند.

عبدالله امینی اظهار داشت: در فاز دوم تلاش می‌کنیم تا این گنجینه تکمیل شود و قرار است اسناد متقن و خلاصه زندگی‌نامه استانداران این استان و مدیران ثبت احوال جمع‌بندی شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی افزود: در این گنجینه سعی شده است خلاصه‌ای از زندگی شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله مروج، آیت‌الله سید حاتمی، آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه‌کران، حجت‌الاسلام عبدالرحیم جعفر، سلیم موذن‌زاده، غفور جدی، رحمان دادمان، علی نیکزاد و شهدا داور یسری و... در معرض دید گذاشته شود تا همه بتوانند با گوشه‌هایی از زندگی این شخصیت‌ها آشنا شوند.

صدور کارت ملی هوشمند برای 38 فرماندار و بخشدار در اولویت اول

این مسئول در خصوص راه‌اندازی نخستین ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی گفت: در کارت هوشمند سعی شده اثر انگشت، عکس افراد و اسناد متقن سجلی برای تایید نهایی اسکن شده و به تهران ارسال شود تا سازمان طی یک هفته کارت ملی هوشمند را صادر کند.

وی ادامه داد: در این زمینه مدارک 38 فرماندار و بخشدار به تهران ارسال شده و قرار است بعد از صدور نخستین کارت به مقام معظم رهبری مقدمات چاپ و توزیع کارت هوشمند فرمانداران و بخشداران نیز فراهم آید.

امینی زمان فراگیر شدن صدور کارت ملی هوشمند برای عموم مردم را به سال آینده موکول کرد و افزود: قطعاً صدور کارت هوشمند برای عموم مردم بعد از اولویت ایثارگران و خانواده‌های شهدا خواهد بود که به نظر می‌رسد نیمه‌های سال آینده این کار به مرحله عملیاتی برسد.

وی با بر شمردن مزایای این کارت در کاهش وقت و هزینه‌ها ابراز داشت: تجمیع کارت‌های دیگر، جلوگیری از اشتغال و مهاجرت‌های غیر قانونی، راه‌اندازی بانک اثر انگشت ایرانیان و تجمیع تمام کارت‌ها اعم از گواهی‌نامه و کارت‌های بانکی در این مجموعه از مهمترین مزایای کارت ملی هوشمند است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به امضای دیجیتال به عنوان یکی از برجستگی‌های کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: امضای دیجیتال از نظر کاربرد همان امضای سنتی است که در فضای دیجیتال صورت می‌گیرد به طوری که کارت ملی هوشمند بستری را برای فرستنده و گیرنده فراهم می‌آورد که اسناد را امضا و صحت آن را بررسی کنند.

وی دیگر ویژگی این کارت را ویژگی بیومتریکی صاحب کارت اعلام کرد و گفت: عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی در کارت وی ذخیره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان اظهار داشت: دارندگان این کارت به صورت 24 ساعته می‌توانند از خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند و در کنار آن به روش ساده، سریع و با کیفیت از خدمات حوزه‌های مختلف بهره‌ بگیرند.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول