اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال صورت گرفت

افزایش سه برابری اعتبار پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در فارس

خبرگزاری فارس: اعتبار پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده استان فارس در دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

افزایش سه برابری اعتبار پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس امروز در حاشیه برگزاری شورای اداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دهه فجر امسال 807 پروژه با اعتبار سه هزار و 877 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید در حالی که در دهه فجر سال گذشته اعتبار مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده یک‌هزار و 320 میلیارد تومان بوده که مقایسه حجم اعتبار نشان‌ دهنده سه برابر شدن اعتبار پروژه‌ها است.

محسن اردکانی افزود: دهه فجر امسال یک‌هزار و 807 پروژه عمرانی با اعتبار سه هزار و 877 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری بود که برخی به بهره‌برداری رسید و بعضی از پروژه‌ها تنها اطلاع‌رسانی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، 34 پروژه در حوزه انتقال و توزیع آب، 41 پروژه در حوزه حمل و نقل و راه‌های اصلی و فرعی روستایی، 80 پروژه فرهنگی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس، 73 پروژه در حوزه آموزش فرهنگی و آموزش عالی و 65 پروژه در بخش درمانی بوده است.

اردکانی اضافه کرد: از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در دهه فجر امسال، 36 پروژه در حوزه امور برق و انرژی و خطوط انتقال برق، 22 پروژه در بخش عمران شهری و روستایی، 13 پروژه در بخش صنعتی و تولیدی و 34 پروژه در حوزه مسکن مهر بوده است.

به گفته وی، احداث یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی و واحد فروش و خط لوله و جمع‌آوری نفت سروستان دو مورد شاخص از پروژه‌های دهه فجر امسال بودند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: پروژه‌های بخش کشاورزی فارس 108 پروژه و گازرسانی به شهرها و روستاها و سایر پروژه‌های عمرانی 76 پروژه بود.

وی در ادامه ابراز داشت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شیراز با اعتبار یک‌هزار و 872 میلیارد تومان، احداث پست 400 کیلو ولت لامرد با اعتبار 22 میلیارد تومان، احداث پست 66 کیلو ولت صدرا با اعتبار هفت میلیارد تومان و پالایشگاه سروستان و خطوط جمع‌آوری نفت با اعتبار 325 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.

بهره‌برداری از 25 هزار و 850 واحد مسکن مهر با اعتبار 625 میلیارد تومان و 10 هزار و 800 واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی با اعتبار 270 میلیارد تومان، دیگر مواردی بود که مورد اشاره اردکانی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باند دوم بزرگراه شیراز - فسا، شیراز – سپیدان و شیراز - جهرم با اعتبار 97 میلیارد تومان، ذوب آهن پاسارگاد با اعتبار 300 میلیارد تومان و سد مخزنی کوار با اعتبار 80 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.

معاون عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: سایت پایش مانیتورینگ و جهت‌یابی فضای فرکانسی جنوب کشور با اعتبار 20 میلیارد تومان و کارخانه آب معدنی آبنوش با اعتبار 12 میلیارد تومان در همین دهه مبارک به مردم فارس تقدیم شد.

اردکانی با بیان اینکه واحد صنعتی تولید آجر نسوز با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: جمع اعتبار این پروژه‌های شاخص سه هزار و 641 میلیارد تومان بود که به علاوه پروژه‌های ریالی کمتر در کل به سه هزار و 877 میلیارد تومان می‌رسد.

این مسئول در ادامه گفت: کل مسکن مهر در استان فارس 115 هزار واحد است که در 94 شهرستان در حال انجام و برخی به افتتاح رسیده و مابقی پیشرفت فیزیکی 83 درصد دارد.

بهره‌برداری از 25 هزار واحد مسکن مهر در هفته‌های آتی

معاون استاندار فارس ادامه داد: دو مرحله افتتاح پروژه مسکن مهر یک‌بار در سال 89 با حضور وزیر راه و شهرسازی و یک مرحله در سال 91 با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در حال حاضر 25 هزار و 850 واحد مسکن مهر در حال اتمام است که ظرف یک تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین گفت: مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر فارس 9 هزار و 920 واحد و تعداد واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر پنج هزار و 400 مورد است.

به گفته وی، شهر جدید صدرا هفت هزار و 450 واحد و حوزه لار، لامرد، مهر، خنج و گراش نیز سه هزار و 80 واحد مسکن مهر از 25 هزار واحد سهم دارند.

اردکانی بیان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه روستاها با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در هفت استان مرزی کشور بهره‌برداری شد چهار هزار پروژه بود که از این تعداد 348 پروژه با اعتبار 323 میلیارد تومان در روستاهای فارس به بهره‌برداری رسید.

تقدیر از شرکت‌های برق، گاز، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی

معاون عمرانی استاندار فارس در ادامه اظهار داشت: یکی دو ماه پیش از دهه مبارک فجر از دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های قابل افتتاح آن ها استعلام شد.

وی افزود: در این استعلام شاخص‌هایی مانند ارسال به موقع اطلاعات، حجم ریالی بالای پروژه‌ها، بهره‌برداری قطعی از پروژه‌های اعلام شده مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی با بیشترین رتبه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

اردکانی ابراز داشت: در این شاخص‌ها چهار دستگاه شرکت برق منطقه‌ای فارس، اداره کل نوسازی مدارس فارس، شرکت گاز این استان و جهاد کشاورزی فارس امتیاز صد در صد کسب کردند.

وی افزود: میراث فرهنگی و دفتر امور روستایی نیز با 80 درصد امتیاز در رتبه بعد قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار فارس در مورد نقش پر رنگ مدیران در تنگنای اعتبارات در این جلسه افزود: به دلایلی که واقف هستید مضیقه‌هایی در زمینه اعتبارات عمرانی وجود دارد و در چنین وضعیتی نقش مدیر پر رنگ‌تر می‌شود.

به گفته وی، اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها و کسب بهره‌وری حداکثری با همین اعتبارات حداقلی هنر مدیران لایق و کارآزموده است.

انتهای پیام/2448/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول