اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با طرح مشارکتی اداره کل ارشاد و کتابخانه‌های فارس صورت می‌گیرد

استقرار قفسه‌های مطالعه کتاب در مکان‌های عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل کتابخانه‌های این استان از اجرای طرح مشارکتی استقرار قفسه کتاب در مکان‌های عمومی خبر دادند.

استقرار قفسه‌های مطالعه کتاب در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس : در پی سخنان احمد همتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه افتتاح جشنواره خوشنویسی «حافظ قرآن»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز امروز به خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس آمادگی دارد قفسه‌های مورد نیاز طرح ترویج کتابخوانی در مطب‌ها، بیمارستان‌ها، سالن‌های انتظار، ایستگاه‌های اتوبوس و مراکز تجمع مردم را فراهم کند.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور افزود: در صورت تامین کتاب‌های مورد نیاز این طرح توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های فارس تجهیزات مورد نیاز را تقبل می‌کند.

وی افزود: هزینه اجرای طرح را نیز به صورت مشارکتی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان تقسیم می‌کنیم.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی ترویج فرهنگ مطالعه در عموم جامعه است و نباید مکانی در کشور وجود داشته باشد که افراد برای به دست آوردن کتاب به زحمت بیافتند.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته در حاشیه افتتاح جشنواره خوشنویسی «حافظ قرآن» به خبرنگار فارس گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، این اداره آمادگی دارد با همکاری نهاد کتابخانه‌ها، مطب پزشکان، اتوبوس‌های درون و برون‌شهری، سالن‌های انتظار ادارات و... را به کتاب‌های کم‌حجم و جذاب مجهز کند.

وی گفت: حتی این امکان هست که در درون شهر با نصب بنرها و تابلوهایی به معرفی کتاب‌های ارزشمند بپردازیم که فرهنگ مطالعه در جامعه ترویج شود.

همتی متذکر شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس در طرح‌های ترویج کتاب مشارکت فعال دارد و به عنوان مثال چند هزار جلد کتاب به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان به آموزش و پرورش اهدا شد و اهدای کتاب به مساجد، حوزه‌های علمیه، بوستان‌ها و ... مانند گذشته در دستور کار است.

انتهای پیام/2448/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول