اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پایان بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در گرگان + تصاویر

خبرگزاری فارس: بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر پس از اجرای برنامه توسط گروه «آوای زمین» از هندوستان به کار خود پایان داد.

پایان بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در گرگان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش از گروه فوق دردی‎محمد اسماعیل‎زاده ملقب به خلیفه دردی‎طریک، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان به اجرای برنامه پرداخت.

براساس این گزارش، چهار گروه نمایشی در این دوره از جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر حضور داشتند که گروه‎های «خاموش» به سرپرستی آرمین جوان‎بخت از تهران و «آوای زمین» به سرپرستی وحید آیریان از هندوستان از گروه‎های معرفی شده از تهران بودند.

همچنین دو گروه «آوای کتول» به سرپرستی سیداحمد حسینی از علی‎آبادکتول و «شهریار» به سرپرستی قاسم غیرتمندان از گنبدکاووس در بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر حضور داشتند.

جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر عرصه پاسداشت پیشکسوتان بود 

طبق این گزارش، به منظور ارج نهادن به سال‎ها تلاش هنرمندان پیشکسوت و معرفی توانمندی های موسیقی گلستان همانند سال گذشته هنرمندان پیشکسوت موسیقی استان پیش از اجرای رسمی گروه‎های موسیقی برنامه‎های خود را اجرا کردند.

در همین راستا، محمدتقی رفیع‎زاده در شب اول، علی‎اکبر اصلانی‎کتولی و پرویز کیشی‎گرمرودی در شب دوم و خلیفه دردی‎طریک نیز در شب سوم به اجرای برنامه پرداختند.

روح انسان با موسیقی اصیل ایرانی صیقل داده می‎شود

گزارش خبرنگار فارس از بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی حاکی از استقبال و رضایت مردم از این جشنواره بود.

حسن رضایی یکی از شهروندان گرگان، در این رابطه در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: موسیقی موجب آرامش روحی و روانی انسان شده و او را برای مدتی از مشکلات و غم و غصه‎ها دور می‎کند.

وی اظهار داشت: موسیقی موجب شادی و نشاط و انگیزه در انسان می‎شود و مشکلات زندگی را برای او آسان جلوه می‎دهد.

به گفته وی، برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در گرگان فرصت مناسبی برای صیقل دادن روح با موسیقی اصیل ایرانی بود.

برنامه‎های فرهنگی و هنری زیادی در سال‎های گذشته اجرا شده است

یکی دیگر از بینندگان جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر از برگزاری این جشنواره در گرگان ابراز رضایت کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه‎هایی توسط مسئولان استانی جای تقدیر دارد.

رقیه مسلمی‎پور افزود: در سال‎های گذشته توجه ویژه‎ای به فرهنگ و هنر در گلستان شده و جشنواره‎ها و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری در استان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول