اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد

احداث پاسگاه حفاظتی در تالاب‎های پلدختر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: به منظور حفاظت از حیاط وحش و محیط زیست به زودی پاسگاه محیط‌بانی با هشت نفر نیرو در تالاب‎های پلدختر مستقر می‎شود.

احداث پاسگاه حفاظتی در تالاب‎های پلدختر

محمد‌حسین بازگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لرستان با بیان اینکه به طور جدی به دنبال ارتقای سطح حفاظت منطقه تالاب‎های پلدختر و تبدیل آن به یک منطقه حفاظت شده هستیم، اظهار کرد: کار مطالعات ارتقای تالاب‎های پلدختر شروع شده است و در ساختار جدید تشکیلاتی استان احداث یک واحد پاسگاه محیط‌بانی با هشت نفر نیرو تصویب شده که به زودی مراحل استخدام نیروها انجام خواهد شد و در منطقه تالاب‎های پلدختر مستقر می‎شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت احیای دوباره تالاب بزرگ بلمک که چند سال پیش با احداث زهکش خشک شده بود، گفت: جلسات متعددی با مردم و مسئولان برگزار شده است و با حمایت و همراهی مردم منطقه این تالاب دوباره احیا می‎شود.

این مسئول با اشاره به اینکه محیط زیست لرستان در این رابطه پنج هدف عمده را دنبال می‌کند، ادامه داد: حفظ و احیای ارزش‎های اکو‌سیستمی و زیستگاهی آن مانند مناطق طبیعی و چشم‌اندازها، پرندگان و آبزیان، بیولوژیک تالاب‎ها، بهبود وضعیت بهره‎برداری از اراضی اطراف آن، رفع مناقشات و بهبود وضعیت کشاورزی و دامپروری اطراف تالاب‎ها از جمله اهداف است.

 

وی تصریح کرد: حفاظت از منابع آب، بهر‌ه‎برداری مناسب از این نعمت الهی، بهبود وضعیت معیشتی ساکنان حاشیه تالاب‎ها و استفاده از فضای تالاب و اکوسیستم موجود به عنوان بستر تحقیقات و پژوهش و فرهنگ سازی در سه سطح جوامع محلی، کارشناسان و دستگاه‎های اجرایی مرتبط با آموزش همگانی از دیگر اهداف هستند.

انتهای پیام/85009/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول