اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خبر داد

تحصیل 1602 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 602 نفر در دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌‌کنند به طوری که برای افزایش دانشجویان و رشته‌های تحصیلی این مقطع تلاش می‌شود.

تحصیل 1602 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی

علی ظهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد رشته در حال اجرا برای کارشناسی ارشد استان آذربایجان غربی 15 رشته محل است که در سال تحصیلی 90 – 91 دانشگاه پیام نور برای پنج مرکز ارومیه در هفت رشته، مرکز خوی در سه رشته، میاندوآب در سه رشته، نقده یک رشته دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش کرده است.

وی با بیان اینکه برای پذیرش دانشجو در سطح دکتری تخصصی دانش‌یار مورد نیاز است، گفت: دو دانشیار در رشته شیمی نظری در مرکز ارومیه، خوی، دانشیار زبان و ادبیات فارسی در مرکز ارومیه وجود دارد بنابراین برای مراکز فوق رشته دکتری شیمی نظری و ادبیات فارسی درخواست شده که به تصویب سازمان مرکزی دانشگاه رسیده است پس امیدوار هستیم مورد تایید وزارت علوم نیز قرار گیرد.

ظهری اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی آینده 17 رشته جدید پیشنهاد شده است که امیدوار هستیم پذیرش دانشجو در رشته‌های درخواستی را شاهد شویم و امکانات خوبی برای رشته‌های جدید چه در مقطع دکتری و چه در مقطع کارشناسی ارشد فراهم شود.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی به وجود 52 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان به تحصیل کردن در مقاطع بالاتر نیازمند بوده و ثابت کرده‌اند به این موضوع علاقه زیادی دارند بنابراین ایجاد مقاطع بالاتر همت جمعی مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار وجود دارد مقامات استان از مسئولان وزارت علوم تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام‌نور را پیگیری کنند تا به این ترتیب زمینه برای پرورش استعداد و توانمندی‌های جوانان فراهم شود از طرف دیگر شمال، مرکز و جنوب استان میزبان خانواده‌های کم‌درآمد در عرصه تحصیلات تکمیلی باشد.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول