اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی سومین همایش برند اصفهان:

سازمان توسعه تجارت بر افتخار جهانی برند ایران مهر تایید نزد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش برند و سومین جشنواره تجلیل از برندهای استان‌های مرکزی کشور با گلایه از سازمان توسعه تجارت گفت: متأسفم که این سازمان نسبت به الگوی ارزیابی برند ایرانی که به تایید جهانی رسیده بی‌تفاوت است.

سازمان توسعه تجارت بر افتخار جهانی برند ایران مهر تایید نزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آرش شاهین در اختتامیه همایش برند اصفهان افزود: چه طور می‌تواند نتیجه تلاش گروهی جمعی متخصص دانشگاهی و اقتصادی که افتخار کشور در جهان را به دنبال داشته از سوی دولت و سازمان‌های اقتصادی آن باز خوردی نداشته باشد.

وی با اشاره به ثبت مقاله ISI در مورد الگوی برند ایرانی و بومی سازی سنجش برند برای نخستین بار توسط متخصصان دانشگاهی اصفهان تصریح کرد: این سازمان هنوز الگویی را که دنیا تایید کرده مهر تأیید نمی‌زند و سال گذشته اجازه برگزاری جشنواره سر آمدی برندی را نمی‌داد.

دبیر علمی همایش برند و سومین جشنواره تجلیل از برندهای استان‌های مرکزی کشور ادامه داد: مگر تلاش ما علمی و دانشگاهی و برای پیشرفت کشور و عمل به فرمایشات اقتصادی رهبر معظم انقلاب نبوده است، پس این کم‌لطفی‌ها که پشت پا زدن به تعالی صنعت کشور است چه معنایی دارد و از کجا آب می‌خورد.

وی با بیان اینکه جشنواره برند در طول سه سال برگزاری به اهداف و دستاوردهای خود رسیده و با تشکیل کارگاه‌های علمی منظم در طول سال برای رشد برند کار می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر ویرایش مقاله جدیدی برای سر آمدی برند ایرانی را در دستور کار داریم تا در آینده نزدیک بار دیگر به ثبت جهانی برسانیم.

* مثلث تعامل صنعتی در ضلع دولت قطع شده است

شاهین ادامه داد: امروزه چالش‌هایی پیش روی برند شدن صنایع ما قرار دارد که با چشم باز و گارد مناسب باید با آنها روبه‌رو شویم.

وی اضافه کرد: گذار برندها در تحریم و اقتصاد مقاومتی و نیز رعایت الگوی مصرف و شرایط تحریم و محیط اقتصادی به همراه 11 معیار برای مقابله با این چالش‌ها و داشتن استراتژی برند ایرانی در نظر گرفته شده تا برندهای کشور فرصت‌ها و تهدیدها را به خوبی بشناسند و آموزش ببینند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: وقتی فشار اقتصادی زیاد است، نمی‌توان برنامه بلند مدتی برای برند سازی داشت و با هزینه‌های گزاف نمی‌توان برای سر آمدی در سطوح بالا و نفوذ کامل در مشتری کار کرد.

شاهین با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی در حوزه نتایج مشتری و وفاداری آن تأثیر دارد، گفت: آیا با این وضع هنوز می‌توان استراتژی منظمی برای فعالیت فرهنگی برندها ونیز توسعه شغلی آنها داشت.

وی افزود: بیمه‌های اجتماعی ،مالیات‌ها و سودهای بانکی از مشکلاتی هستند که در سال‌های اخیر جامعه صنعت ما را نگران کردند و باعث شدند برندها در جا بزنند ،در حالی که هر سال باید رشد داشته باشند.

دبیر علمی همایش برند ادامه داد:برای نیل به موفقیت صنعتی و رسیدن به اهداف اقتصادی کشور باید مثلث تعامل بین بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه که نماد جشنواره برند است همیشه فعال باشد که متأسفانه در حال حاضر همکاری دولت ضعیف است.

وی در پایان یادآور کرد: نیاز به یک تحول عمیق در اقتصاد برای تغییر در بخش صنعت و به واقع خصوصی شدن آن با رعایت الگوها و معیارهای جهانی داریم.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول