به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آرش شاهین در اختتامیه همایش برند اصفهان افزود: چه طور میتواند نتیجه تلاش گروهی جمعی متخصص دانشگاهی و اقتصادی که افتخار کشور در جهان را به دنبال داشته از سوی دولت و سازمانهای اقتصادی آن باز خوردی نداشته باشد.
وی با اشاره به ثبت مقاله ISI در مورد الگوی برند ایرانی و بومی سازی سنجش برند برای نخستین بار توسط متخصصان دانشگاهی اصفهان تصریح کرد: این سازمان هنوز الگویی را که دنیا تایید کرده مهر تأیید نمیزند و سال گذشته اجازه برگزاری جشنواره سر آمدی برندی را نمیداد.
دبیر علمی همایش برند و سومین جشنواره تجلیل از برندهای استانهای مرکزی کشور ادامه داد: مگر تلاش ما علمی و دانشگاهی و برای پیشرفت کشور و عمل به فرمایشات اقتصادی رهبر معظم انقلاب نبوده است، پس این کملطفیها که پشت پا زدن به تعالی صنعت کشور است چه معنایی دارد و از کجا آب میخورد.
وی با بیان اینکه جشنواره برند در طول سه سال برگزاری به اهداف و دستاوردهای خود رسیده و با تشکیل کارگاههای علمی منظم در طول سال برای رشد برند کار میکند، اظهار کرد: در حال حاضر ویرایش مقاله جدیدی برای سر آمدی برند ایرانی را در دستور کار داریم تا در آینده نزدیک بار دیگر به ثبت جهانی برسانیم.
* مثلث تعامل صنعتی در ضلع دولت قطع شده است
شاهین ادامه داد: امروزه چالشهایی پیش روی برند شدن صنایع ما قرار دارد که با چشم باز و گارد مناسب باید با آنها روبهرو شویم.
وی اضافه کرد: گذار برندها در تحریم و اقتصاد مقاومتی و نیز رعایت الگوی مصرف و شرایط تحریم و محیط اقتصادی به همراه 11 معیار برای مقابله با این چالشها و داشتن استراتژی برند ایرانی در نظر گرفته شده تا برندهای کشور فرصتها و تهدیدها را به خوبی بشناسند و آموزش ببینند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: وقتی فشار اقتصادی زیاد است، نمیتوان برنامه بلند مدتی برای برند سازی داشت و با هزینههای گزاف نمیتوان برای سر آمدی در سطوح بالا و نفوذ کامل در مشتری کار کرد.
شاهین با اشاره به اینکه چالشهای اقتصادی در حوزه نتایج مشتری و وفاداری آن تأثیر دارد، گفت: آیا با این وضع هنوز میتوان استراتژی منظمی برای فعالیت فرهنگی برندها ونیز توسعه شغلی آنها داشت.
وی افزود: بیمههای اجتماعی ،مالیاتها و سودهای بانکی از مشکلاتی هستند که در سالهای اخیر جامعه صنعت ما را نگران کردند و باعث شدند برندها در جا بزنند ،در حالی که هر سال باید رشد داشته باشند.
دبیر علمی همایش برند ادامه داد:برای نیل به موفقیت صنعتی و رسیدن به اهداف اقتصادی کشور باید مثلث تعامل بین بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه که نماد جشنواره برند است همیشه فعال باشد که متأسفانه در حال حاضر همکاری دولت ضعیف است.
وی در پایان یادآور کرد: نیاز به یک تحول عمیق در اقتصاد برای تغییر در بخش صنعت و به واقع خصوصی شدن آن با رعایت الگوها و معیارهای جهانی داریم.
انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001