اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر شیعیان بحرین:

بحران بحرین با تن دادن به مطالبات مردمی قابل حل است/سرکوب و سازش‌های فریبکارانه سودی ندارد

خبرگزاری فارس: روحانی معارض بحرینی حاکمیت بحرین را شکست خورده قطعی انقلاب بحرین خواند و تاکید کرد که بحران کنونی هیچ راه حلی غیر از تن دادن جریان حاکمیت به خواسته‌های انقلابیون و اجرای اصلاحات واقعی ندارد.

بحران بحرین با تن دادن به مطالبات مردمی قابل حل است/سرکوب و سازش‌های فریبکارانه سودی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العهد، شیخ عیسی قاسم از رهبران معارض دولت بحرین در خطبه های امروز نماز جمعه شهادت حسین الجزیری شهروند بحرینی را شاهدی دیگر بر عملکرد حاکمیت در غلبه زبان خشونت بر زبان گفت‌وگوها دانست و تاکید کرد که این نوع گفت‌وگوها به هر امیدی برای حل بحران در کشور پایان می دهد و تنها خصومت و دشمنی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت‌وگوها را فریبکاری و غیر جدی دانست و تاکید کرد که بدی این گفت‌وگوها هزار بار بیشتر از گفت‌وگو نکردن است و همه راه‌های به سوی حل بحران را می‌بندد.

قاسم تاکید کرد که مردم در 14 مارس اعلام کردند که اصلاحات سیاسی را می‌خواهند و همچنان بر این خواسته خود اصرار دارند.

وی گفت که جنبش بر هزینه های لازم برای رسیدن به این مطالبات صبور است و طایفه‌گرایی و وابستگی به خارج را رد می‌کند و نمی‌خواهد احکام دین و منافع ملی به فراموشی سپرده شود. ملت در این روز اعلام کردند که اراده آنها در اصلاحات عقب‌نشینی نخواهد داشت و با آتش و آهن فروکش نخواهد کرد.

عیسی قاسم با اشاره به صبر و پایداری جنبش و شرکت مردمی روز افزون در تظاهرات‌ها در دو سال گذشته، نسبت به هر سخن تفرقه انگیز هشدار داده و خطاب به حاکمیت بحرین تاکید کرد: شما قطعا شکست خواهید خورد و صفوفتان از هم خواهد پاشید، شما هنگامی که با هم به درگیری می پردازید، رسوا خواهید شد.

این روحانی بحرینی هدف از این خیزش را اصلاحات جدی برای پایان دادن به حاکمیت استبدادی در قدرت و  قرار گرفتن ملت در صدر حاکمیت دانست و تاکید کرد که هرقدر این اصلاحات طول بکشد، راهپیمایی‌ها نیز ادامه خواهد داشت و هیچ گریزی از بحران کنونی غیر از اصلاحات وجود ندارد و سرکوب و سازش های فریبکارانه نیز سودی نخواهد بخشید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول