اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو مرکز حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با فارس:

اخراج بیش از ۳هزار کارگر بحرینی به جرم شرکت در تظاهرات/طرح گفت‌وگوی آل خلیفه «عوام‌فریبی» است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه ملت بحرین در دو سال گذشته ذره‌ای از خواسته‌ها و مطالبات خود عقب‌نشینی نکرده است تاکید کرد: پیروزی انقلاب و انقلابیون بحرین بسیار نزدیک است.

اخراج بیش از ۳هزار کارگر بحرینی به جرم شرکت در تظاهرات/طرح گفت‌وگوی آل خلیفه «عوام‌فریبی» است

"عباس العمران" عضو مرکز حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس به اوضاع بحرین از آغاز انقلاب این کشور اشاره کرد و گفت: دستگیری و زندانی کردن بسیاری از علما، حقوقدانان، سیاستمداران و بسیاری از شهروندان بحرینی، اخراج بیش از سه هزار کارگر و کارمند بحرینی به جرم شرکت در تظاهرات و اعتراضات علیه نظام آل‌خلیفه، لغو مجوز بیش از 200 راننده تاکسی و مصادره تاکسی‌های آنان و همچنین اخراج دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات‌ها از جمله اقداماتی است که از سوی آل‌خلیفه در دو سال گذشته برای سرکوب اعتراضات مردمی انجام شده است.

وی به توطئه‌های مختلف آل‌خلیفه برای بازگردان ملت به خانه‌هایشان اشاره کرد و گفت: مدتی است که آل‌خلیفه با دعوت از انقلابیون برای نشستن پشت میزهای مذاکره سعی دارد تا با عوام‌فریبی ملت را از ادامه تظاهرات باز دارد و اوضاع بحرین را به دوران قبل از انقلاب بازگرداند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین با تاکید بر اینکه طرح موضوع گفت‌وگو در آستانه دومین سالگرد آغاز انقلاب بحرین نوعی فریب و نیرنگ برای بازداشتن مردم از شرکت در راهپیمایی‌های گسترده است، تصریح کرد: واقعیت آن است که رژیم قصد سازش با مردم را ندارد بلکه در صدد آرام‌سازی کشور برای فرار از بار مجازات‌های سنگین بین‌المللی است.

العمران با بیان اینکه خواسته‌های ملت فقط با سرنگونی نظام ‌آ‌ل‌خلیفه تحقق پیدا می‌کند، تاکید کرد: ملت بحرین قصد گفت‌وگو ندارد و آنانی که پای میز مذاکره با آل‌خلیفه حاضر شوند قطعا از ملت انقلابی بحرین به حساب نمی‌آیند بلکه جزو موافقان رژیم استبدادی هستند.

وی همچنین با اشاره به ناکامی آل‌خلیفه و غرب و در خاموش کردن شعله‌های سرکش انقلاب بحرین گفت: ملت بحرین در دو سال گذشته ثابت کرده‌ با نظامی که حاضر به اشغال کشور از سوی بیگانگان باشد حاضر به دوستی و سازش نیست و مردم آگاه و با بصیرت بحرین ضمن آگاهی به همه توطئه‌های آل‌خلیفه تا پیروزی انقلاب خود در صحنه انقلاب حاضر شده  و تا تحقق کامل اهداف خود به سر دادن فریاد سرنگونی نظام ادامه خواهند داد.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین، تشدید خشونت و سرکوب ملت را ناشی از ضعف و ناکامی آل‌خلیفه در مهار انقلاب دانست و تصریح کرد: آل‌خلیفه اخیرا برای ایجاد فتنه و در هم شکستن وحدت و یکپارچگی ملت اقداماتی از جمله ترور رهبران طایفه‌ها را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است تا ملت را از درون به جان هم بیاندازد و انقلاب آنان را در هم شکند غافل از آن که ملت به خوبی از این توطئه‌ها آگاه است و نظام با چنین توطئه‌هایی قادر به در هم شکستن نظم و وحدت ملت بحرین نیست.

العمران، نقض حقوق بشر، شکنجه و تیراندازی به روی تظاهرکنندگان را از جمله اقداماتی دانست که آل‌خلیفه از دو سال گذشته تاکنون بارها در بحرین از خود به نمایش گذاشته است و روزی باید در برابر تک تک اقدامات انجام شده در پیشگاه ملت و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشد.

وی اقدامات بازدارنده رژیم آل‌خلیفه برای بازگرداندن مردم به خانه‌های خود را بی‌نتیجه توصیف کرد و اظهار داشت: آنچه خون مردم را به جوش آورده ریختن خون جوانان ، کودکان ، زنان و سالخوردگانی است که در برابر تجهیزات دشمن، بی‌سلاح و بی‌دفاع بودند و به جرم مطالبه آزادی به خاک و خون غلطیده‌اند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین، آل‌خلیفه را سمبل و نماد خشونت در جهان معرفی کرد و گفت: سرنوشت همه طاغوت‌های زمانه سرنگونی بوده است و آل‌خلیفه هیچ‌گاه نمی‌تواند از سرنوشتی که خدا برایش رقم زده فرار کرده و یا این سرنوشت را تغییر دهد.

العمران، ملت بحرین را به نهراسیدن از توطئه‌های دشمنان فراخواند و گفت: حضور همیشه در صحنه ملت بحرین دشمنان انقلاب را به زانو درآورده و آنان را به انجام اقدامات سرکوبگرانه‌ای وادار ساخته است که باید روزی در برابر این اقدامات به جامعه بین‌الملل پاسخ دهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول