اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران حمایت از ملت بحرین در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

سکوت مجامع جهانی در قبال سرکوب ملت بحرین/اقدامات آل‌خلیفه راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر موج ترور و سرکوب ملت بحرین تصریح کرد: سکوت جهان در برابر ترورهای آل‌خلیفه به هیچ وجه جایز نیست.

سکوت مجامع جهانی در قبال سرکوب ملت بحرین/اقدامات آل‌خلیفه راه به جایی نمی‌برد

"قاسم الهاشمی"‌ یکی از رهبران برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرکوب ملت بحرین را شگرد جدیدی از سوی نظام آل‌خلیفه توصیف کرد و گفت: آل‌خلیفه از زمانی که با ناکامی در طرح‌ها و توطئه‌هایش مواجه شده به ترور آحاد ملت روی آورده است؛ اکنون از شکنجه زندانیان تا سرحد مرگ گرفته تا کشتار زنان و کودکان با انتشار گازهای سمی در شهرها و روستاها در دستور کار نظامیان آل‌خلیفه قرار دارد و این مسائل اوضاع بحرین را به شدت بحرانی کرده است.

وی اقداماتی از این دست را نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز به جان انسان‌ها دانست و با ابراز ناامیدی از مجامع بین‌المللی گفت: سکوت نهادهای حقوق بشر در برابر جنایات آل‌خلیفه حکایت از آن دارد که حقوق بشر نیز به گروه و نژاد و کشورهای خاصی تعلق دارد که ملت مظلوم بحرین در این میان بی‌پناه مانده و فریادرسی ندارند.

این رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین، آمریکا را بانی اصلی آتش‌افروزی‌های بحرین معرفی کرد و گفت: آمریکا خواهان نظام آل‌خلیفه نیست بلکه به دنبال نفت بحرین و حمایت از پایگاه نظامی خود در آب‌های بحرین است تا به این وسیله امنیت اسرائیل را در منطقه تضمین کند.

الهاشمی از عربستان به عنوان اسرائیل دوم منطقه یاد کرد و اظهار داشت: تا زمانی که نظام حاکم بحرین دوستانی مانند عربستان و قطر دارد نیاز به هیچ دشمن دیگری ندارد.

وی مشکل اصلی بحرین را سران خودپسند آن دانست و تاکید کرد: تا زمانی که حاکمان غیرمشروع بحرین بخواهند مصالح فردی خود را بر مصالح و منافع ملت ترجیح دهند این کشور به جای پیشرفت راه پسرفت را در پیش خواهد گرفت.

این رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین همچنین با فرسوده خواندن نظام منامه گفت: نظامی که سال‌های سال است در پاسخ به خواسته‌های ملت راه سرکوب را در پیش گرفته است باید بداند که روزی خود سرکوب خواهد شد و به سزای اعمال خود خواهد رسید.

الهاشمی همچنین با اشاره به افزایش رو به رشد دستگیرشدگان بحرینی افزود: آنچه در دو سال گذشته از رژیم آل‌خلیفه در مواجهه با اعتراضات ملت شاهد بوده‌ایم تقلای بی‌اندازه برای باقی ماندن در حکومت است که قطعا این تقلاها راه به جایی نخواهد برد چرا که ملت از روز اول سرنگونی نظام را فریاد زده و این فریاد را تا روز پیروزی همواره سرخواهد داد.

وی بار دیگر با دردناک و اسفناک توصیف کردن اوضاع بحرین این اوضاع را ناشی از بکارگیری مشت آهنین از سوی سران نظام دانست و گفت: آل‌خلیفه با اقدامات خشن و سرکوبگرانه خود به جایی نخواهد رسید مگر آنکه قصد کشتار جمعی و قتل‌عام ملت را داشته باشد که در این صورت باید در پیشگاه عدل الهی و مجامع بین‌المللی پاسخگو باشد.

این رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین بار دیگر خواسته ابتدایی و نهایی ملت را سرنگونی آل‌خلیفه خواند و تاکید کرد: ملت با نظامی که در دو سال مداوم شهروندان را از زیر تیغ گذرانده و به هیچ یک از آحاد جامعه رحم نکرده است از در سازش وارد نخواهد شد.

الهاشمی سقوط و سرنگونی را شایسته سران آل‌خلیفه دانست و گفت: همه اقدامات سرکوبگرانه نظام مستبد بحرین از سر یاس و بیچارگی است چرا که اگر این نظام بخواهد به سرنگونی رضایت دهد باید محاکمه را بپذیرد و اگر نخواهد به تسلیم شدن تن دهد ناچار است برای باقی ماندن در حکومت همچنان به سرکوب ملت بپردازند؛ به غیر از اینها آل‌خلیفه راه پس و پیش ندارد و از سرناچاری گزینه دوم یعنی سرکوب ملت را انتخاب کرده است.

وی انتخاب آل‌خلیفه در برگزیدن گزینه سرکوب ملت را انتخاب نابخردانه‌ای توصیف کرد و افزود: سرنگونی سزای همه دیکتاتورهایی است که به جان ملت افتاده و راه سرکوب را در پیش گرفته‌اند و آل‌خلیفه از این قضیه مستثنی نیست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول