اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی

کارخانه تولید کانالت در هویزه به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: کارخانه تولید کانالت با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان هویزه به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تولید کانالت در هویزه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، سیدرحیم سجادی در آیین بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: کانالت برای انتقال آب بین مزارع کاربرد زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحد تولیدی در مساحت پنج هکتار که قادر است 250متر کانالت در یک نوبت کاری بسازد، 50 میلیارد ریال هزینه شد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موسسه جهاد نصر متولی اجرای بهسازی، نوسازی، زهکشی و آبیاری نوین در 550هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام است. برای نوسازی و آبیاری این اراضی به هفت هزار کیلومتر کانالت نیاز است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امکان استفاده در اراضی با عوارض زیاد، کاهش هزینه‌های تامین خاک مناسب برای خاک‌ریزی در کانال‌های درجا با توجه به جنس خاک منطقه، تلفات کمتر اراضی در طول مسیر کانالت از جمله مزایای استفاده از کانالت است. افزایش سرعت در اجرای کانالت و نصب آن، رشد نکردن علف‌های هرز در کانالت و برتری نسبی هیدرولیک مقطع نیم بیضی نسبت به مقاطع ذوزنقه‌ای و مستطیلی از دیگر مزایای استفاده از این وسیله است.

وی در ادامه با اشاره به منابع محدود آب کشور و ضرورت استفاده مطلوب از آب موجود گفت: برای بهره‌وری مناسب از آّب، صنعتی کردن سازه‌های آبرسانی یکی از روش‌های مناسب است که خوشبختانه دانش بومی ساخت کانالت، زین، پایخ و کفشک آن در کشور مهیا است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کانالت در هویزه، تعداد این واحدها در خوزستان به شش واحد رسید. این واحدها در شهرهای ویس، رامشیر، هندیجان، هویزه دزفول و شوشتر فعال است که واحدهای تولید کانالت در شهرهای دزفول و شوشتر را بخش خصوصی راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/2329/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول