اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت عنوان کرد

تأثیر راهبردی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر مشکلات جاری کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بر مشکلات جاری کشور از جمله پرونده هسته‌ای، تحریم‌ها و تهدیدها تأثیرگذار خواهد بود.

تأثیر راهبردی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر مشکلات جاری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  دهدشت با توصیه خود و نمازگزاران به انجام واجبات و ترک محرمات اظهار داشت: قلب‌های خود را مأمن گنج‌های معنوی قرار دهید چرا که اگر ملکوتی شوید نه به آفت دچار خواهید شد و نه نگران سرقت گنج‌های خود می‌شوید.

امام جمعه دهدشت با تقدیر از حضور حماسی و ماندگار مردم شجاع و همیشه در صحنه این شهرستان در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، این حضور را ستودنی توصیف کرد.

حسینی ابراز داشت: آفرین و درود بر شما که حماسه خلق کردید و نشان دادید در مقابل سختی‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها و مشکلات شجاع، دلیر و بصیر هستید.

وی افزود: این حضور تأثیر راهبردی بر چالش‌های جاری کشور از جمله تحریم‌ها، پرونده هسته‌ای و تهدیدها و سایر مشکلات موجود در کشور خواهد داشت.

حسینی با بیان این‌که حضور شما در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن، دل امام عصر(عج) را شاد کرد، عنوان داشت: شما ملت غیور و ولایت‌مدار ثابت کردید در ذره ذره وجودتان شعار "هیهات من الذله" موج می‌زند.

خطیب جمعه دهدشت در ادامه مبحث معرفتی خود، به بررسی توسل شیعه به ائمه اطهار پرداخت و تصریح کرد: برخی‌ها توسل به ائمه اطهار(ع) را شرک می‌دانند و بر آن خرده می‌گیرند.

حسینی در پاسخ به این شبهه خاطرنشان کرد: همان‌طوری که برای رفع بیماری متوسل به دارو و برای رفع گرسنگی متوسل به غذا می‌شویم برای رسیدن به مقصد نیز باید دست توسل به سوی کسانی دراز کنیم که در پیشگاه خدای متعال ارزش والا و جایگاه ملکوتی دارند و چنانچه توسل شرک باشد یعنی همه زندگی ما مملو از شرک است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به این‌که برخی موجودات دارای مرتبه وجودی و اثرگذاری متفاوت هستند، افزود: انبیای الهی نیز صاحب علم بوده و توانایی کار فوق‌العاده و قدرتی مافوق تصور ما دارند و توسل به آن‌ها راه رسیدن به مقصود را برای ما کوتاه‌تر می‌کند.

حسینی در ادامه بحث خود با بیان آیاتی در این زمینه عنوان داشت: متوسل شدن برادران یوسف به یعقوب نبی و طلب استغفار برای آنان نمونه بارز صراحت و مشروعیت توسل جستن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافری و شهادت شیخ فضل‌الله محلاتی در سال 64 و «روز روحانیت» خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در همه عرصه‌ها پیشتاز و مدافع ارزش‌ها و نوامیس مردم بوده‌اند و به گواه تاریخ، هرگاه روحانیت کنار گذاشته شود زندگی مردم به خطر می‌افتد.

حسینی در ادامه با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، به بیان و تشریح فضایل و کرامات آن بزرگواران پرداخت.

انتهای پیام/82008/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول