اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جهان‌وطن ـ 17

پیام وزیر راه و ترابری لبنان در محکومیت ترور شهید شاطری

خبرگزاری فارس: پیام وزیر راه و ترابری لبنان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور در محکومیت ترور شهید شاطری در آیین تشییع پیکر وی در سمنان قرائت شد.

پیام وزیر راه و ترابری لبنان در محکومیت ترور شهید شاطری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین تشییع پیکر سردار شهید شاطری که اخیراً به دست صهیونیست‏ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ظهر امروز برگزار و در خلال آن، پیام تبریک و تسلیت و ابراز همدری وزیر راه و ترابری لبنان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خطاب به مردم سمنان قرائت شد.

وزیر راه و ترابری لبنان در پیام ابراز همدری خود به ملت ایران و مردم سمنان آورده است: شهادت شهید شاطری که از مسببان اصلی ساخت و ساز و عمران لبنان بود، بسیار دردناک است و یاد و خاطره این شهید را همواره گرامی می‏داریم.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با صدور پیامی خطاب به مردم سمنان، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار شاطری یاد و خاطره این مرد بزرگ را گرامی داشت.

این واکنش‏ها امروز در حالی رخ داد که قبل از ظهر امروز شبکه خبری «العالم» از محکومیت گسترده ترور سردار شاطری در لبنان خبر داد.

العالم در این گزارش آورده است: عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان دیروز (پنجشنبه) با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، شهادت سردار حسن شاطری را به غضنفر رکن‏آبادی، سفیر ایران و دیگر مسئولان سفارت‏خانه تسلیت گفت.

منصور در دیدار با مسئولان سفارت ایران در بیروت گفت: شهید حسن شاطری پل ارتباطی میان دو کشور دوست و برادر، ایران و لبنان بود و با شهادت وی به دست گروهی تروریستی، خللی در روابط مستحکم ایران و لبنان ایجاد نخواهد شد.

منصور گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 2006 که اسرائیل به لبنان تجاوز کرد، تاکنون کمک‏های ارزنده‏ای به ملت و دولت لبنان تقدیم کرده است.

شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان نیز ترور شاطری را محکوم کرد و گفت: ترور شاطری اقدامی وحشیانه است که ما آن را به شدت محکوم می‏کنیم.

مجمع علمای جبل عامل نیز در بیانیه‏ای اعلام کرد: ترور سردار شاطری نشان می‏دهد که دشمنان نمی‏توانند افرادی را که مخلصانه به ملت سوریه در بازسازی ویرانی‏های ناشی از اقدامات خرابکارانه تروریست‏‏ها کمک می‏کنند، تحمل کنند.

شیخ علی یاسین، رئیس مرکز علمای صور در جنوب لبنان نیز ترور سردار شاطری را محکوم کرد و گفت: شهید شاطری فعالیتی به جز خدمت به مردم نداشت و ترور وی بیانگر مخالفت دشمنان با خادمان مردم است.

همچنین وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی، شیخ عبدالناصر جبری دبیرکل حزب امت و یکی از برجسته‏ترین علمای اهل سنت لبنان، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت «قولنا و العمل»، شاکر البرجاوی رئیس حزب «التیار العربی»، مسئول و اعضای حزب ملی دموکراتیک، عبدالمحسن الحسینی رئیس اتحادیه شهرداری‏های صور در جنوب لبنان و بلال تقی‏الدین رئیس حزب وفاق ملی نیز در بیانیه‏ها و پیام‏های جداگانه، ترور مهندس ایرانی را محکوم کردند.

هیئتی از جنبش امل به ریاست نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز با حضور در سفارت ایران در بیروت شهادت شاطری را تسلیت گفتند.

همچنین هیئتی از حزب ملی سوسیالیست سوریه به ریاست اسعد حردان نیز در سفارت ایران در بیروت حاضر شدند و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت سردار شاطری را به سفیر و دیگر مسئولان سفارت‏خانه جمهوری اسلامی ایران در بیروت تسلیت گفتند.

سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سال‏های جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه‏های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایت‏مدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سال‏های اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب‏دیده لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشأ بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز بشود.

انتهای پیام/2249/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول