اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

توجه به حس زیبادوستی جوانان در پوشش ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برخوردهای سلبی به تنهایی در اصلاح پوشش جامعه تاثیرگذار نیستند گفت: توجه به حس زیبادوستی جوانان در انتخاب نوع پوشش ضروری است.

توجه به حس زیبادوستی جوانان در پوشش ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در جمع دست‎اندرکاران جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اظهار داشت: توجه به مراقبت‎ها و موازین قانونی در کنار توجه به سلایق جوانان ضروری است.

وی افزود: انسان به طور ذاتی به دنبال پوشش زیباست لذا برای پاسخگویی به این نیاز، تولیدکنندگان باید لباس‎های متنوع و جذاب و در عین حال متین و شایسته تولید کنند.

پوشش باید مطابق با موازین دینی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: نوع تولیدات به جوان ایرانی برای انتخاب مد و لباس مناسب شخصیت خود کمک می‎کند.

منتظری بر رعایت موازین دینی در نوع پوشش تاکید کرد و ادامه داد: انسان برای رسیدن به اهداف سعادت‌بخش دینی محتاج الگو، مدل و راهنما بوده و یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در فرهنگ هر جامعه پوشش و جایگزینی آن براساس آموزه‌های دینی است.

به گفته وی، پوشش فرد رابطه معناداری با نوع نگرش، بینش و ویژگی‎های شخصیتی او دارد.

لباس حریم شخصیتی انسان را حفظ و به او منزلت می‎دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: لباس در فرهنگ دینی در حکم پوششی شایسته قلمداد شده به گونه‎ای که حریم شخصیتی انسان را حفظ و به او منزلت می‎بخشد.

منتظری اضافه کرد: رنگ‎ها نیز زبان خاص خود را داشته و با دیگران سخن می‎گویند، بر این اساس در انتخاب پوشش و لباس باید هوشمند و دقیق بود.

وی تاکید کرد: باید از لباس شهرت پرهیز کرده و از پوشش و نماد مبلغ اندیشه‎های وارداتی و فرهنگ غرب پرهیز شود.

پوشش باید متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای رسیدن به این مقصود باید نسبت به تولید آثار فاخر و مدهای جذاب با رعایت استانداردهای متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی مبادرت کرد.

منتظری با بیان اینکه این امر برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدمی کوچک برای دستیابی به این هدف است.  

وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره و نمایشگاه به تدریج مراحل تکاملی خود را طی کند.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس بیست و هشتم بهمن ماه 1391 با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، تولیدکنندگان، طراحان، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار خواهد کرد و تا پنجم اسفندماه سال‌جاری ادامه می‎یابد.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول