اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور خبر داد /1

برگزاری 2 انتخابات میان‌دوره‌ای همراه با انتخابات خرداد 92

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور از همزمانی برگزاری دو انتخابات میان‌‌دوره‌ای همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

برگزاری 2 انتخابات میان‌دوره‌ای همراه با انتخابات خرداد 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حسنعلی نوری ظهر امروز در نشست خبری انتخابات خرداد 92 که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی در رابطه با تعداد همایش‌هایی که تا آستانه برگزاری انتخابات خرداد 92 از سوی وزارت کشور برای آموزش متصدیان اجرایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 15 همایش آموزشی توجیهی مدیران اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان‌ها در نظر گرفته شده که بر این اساس پنجمین همایش از روز گذشته در خراسان‌رضوی آغاز شده است.

وی ادامه داد: جدول زمان‌بندی به گونه‌ای تنظیم شده که تا پایان اسفند‌ماه این همایش‌های آموزشی را در حوزه فرمانداران و بخشداران‌ استان‌های سراسر کشور به پایان برسانیم و از اوایل سال آینده بحث شکل‌گیری هیئت‌های اجرایی را خواهیم داشت که متعاقب آن جدول زمان‌بندی و تعیین محل شعب اخذ رأی مشخص می‌شود.

مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور افزود: علاوه بر اینکه به فرمانداران و بخشداران توسط تیم آموزشی وزارت کشور آموزش‌های لازم داده می‌شود، همزمان برای همه استان‌ها تربیت مربیان آگاه به فناوری را نیز داشتیم که در این رابطه به ازای هر چهار فرمانداری یک مربی دوره دیده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، حضور این افراد برای استفاده از فناوری نوین و رایانه‌ای انتخابات است که مسلط به رایانه و سامانه هستند.

مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور در پاسخ به سؤالی در ارتباط با برگزاری یارانه‌ای انتخابات گفت: کل فرآیندهای انتخابات در قالب سامانه جامع انتخابات دیده شده است که از ساماندهی همه عوامل تا فرآیندهای اخذ رأی و شمارش آرا و سرجمع کردن موارد برای انتقال داده‌ها به وزارت کشور بوده که همه این موارد در قالب سامانه جامع انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که در رابطه با برگزاری انتخابات به شکل رایانه‌ای در ذهن افراد تداعی می‌شود، برپایی انتخابات بدون تعرفه کاغذی و رأی‌گیری الکترونیکی است که این مورد در انتخابات مجلس نهم و در تعدادی از حوزه‌ها با تأیید شورای نگهبان حاصل شد، که همراه با موفقیت بود.

وی ادامه داد: انتخابات رایانه‌ای منوط به طی کردن تأیید شورای نگهبان است.

مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور خاطر نشان کرد: انتخابات سال آینده یک انتخابات متفاوت است و در این راستا باید تمامی مسیری که برای کسب تأیید و موافقت شورای نگهبان در مجلس نهم طی کردیم را مجدد طی کنیم، اما تا زمانی که شورای نگهبان تأیید خود را اعلام کند، وزارت کشور این آمادگی را دارد که همه این فرآیند را از طریق سامانه انجام دهد.

وی افزود: در رابطه با فرآیند اخذ رأی دستگاه جدیدی در نظر نگرفته‌ایم و از همان تعداد دستگاهی که در انتخابات مجلس نهم برای پوشش اخذ رأی رایانه‌ای داشتیم، برای انتخابات خردادماه 92 نیز در صورت موافقت شورای نگهبان در بخشی از حوزه‌های انتخابی استفاده می‌کنیم.

مدیر‌کل انتخابات وزارت کشور در رابطه با چگونگی اخذ آرا از شرکت‌کننده‌ها برای انتخابات گفت: قانون‌گذار اعضا و محل را برای هر دو انتخابات ثابت در نظر گرفته؛ در رابطه با احراز هویت نیز برای هر دو انتخابات شرایط یکسان است و افراد در هر شعبه که رفتند، تعرفه رأی برای هر دو انتخابات برای آنان صادر می‌شود.

انتهای پیام/70001/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول