اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بهره‌برداری بیش از 2 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری فارس: همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر 2 هزار و 234 واحد دامی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری بیش از 2 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در حاشیه بهره‌برداری از یک هزار و 100 واحد اماکن دامی در روستای پیره یوسفیان شهرستان اهر و 400 واحد اماکن دامی در روستای گل عنبر شهرستان ورزقان از واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله‌زده گفت: برای ساخت اماکن دامی دائمی به آسیب دیدگان این مناطق مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد، با تنفس سه ساله و بازپرداخت 12 ساله پرداخت شده است که برخی از بهره‌برداران با اخذ تسهیلات بیشتر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدام به ساخت اماکن دامی تا متراژ 100 مترمربع کرده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای دامداران مناطق زلزله‌زده استان برای تهیه علوفه و نهاده‌های دامی تمهیداتی اندیشیده شده است، افزود: افرادی که نیاز به تسهیلات مالی برای خرید علوفه داشته باشند می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها نسبت به معرفی به بانک کشاورزی از طریق این مدیریت‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه از محل تسهیلات بلاعوض 30 میلیون ریالی به واحدهای دامی تخریب شده در مناطق زلزله‌زده تاکنون 10 هزار و 500 واحد دامی پیش ساخته تهیه و تحویل داده شده است، افزود: در مورد یک هزار و 500 واحد باقی مانده نیز قرار داد تهیه و نصب با شرکت‌های سازنده عقد شده و به زودی تحویل زلزله‌زدگان خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه تاکنون 16 هزار و 399 مورد پرونده ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده است، افزود: از این میزان پرونده، تسهیلات بانکی بیش از 12 هزار و 943 مورد تاکنون پرداخت شده است. 

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول