اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

کسب رتبه نخست بوشهر در جشنواره فاوا

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر توانست در بین استان‌های کشور در بحث فناوری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای جشنواره (فاوا) مقام اول را کسب کند.

کسب رتبه نخست بوشهر در جشنواره فاوا

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حبـیـب فکـوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش (فاوا) با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

وی گفت: این رویداد فرهنگی با هدف شناسایی نخبگان و فراهم آوردن اطلاعات برای سیاستگذاران آموزش و پرورش در جهت بهره‌برداری هرچه بهتر از استعدادهای کشور برگزار شد.

فکوری در ادامه افزود: تولید محتوای الکترونیکی، روباتیک، ایروکاپ، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی، وبلاگ نویسی، هنرهای دیجیتال را می‌توان از محورهای مهم جشنواره برشمرد.

وی عنوان کرد: استان بوشهر توانست در بین استان‌های کشور در بحث فناوری مسابقات بازی‌‌های رایانه‌ای جشنواره کشوری فاوا مقام اول را کسب کند.

رتبه اول برنامه‌نویسی کامپیوتر برای دو دانش‌آموز نخبه بوشهری

معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش طراحی ایده‌های نو مسابقات بازی‌های رایانه‌ای توسط خانم ضحی اسلامی دبیر ریاضی دبیرستان الزهرا(س) شهرستان جم امتیاز شاخصه‌های ارزیابی برتر کشوری را اخذ کرده است، افزود: استان‌های بوشهر، اردبیل، تهران، فارس، قم و زنجان به ترتیب مقام اول تا ششم جشنواره کشوری فاوا را کسب کردند.

فکوری به افتخار آفرینی‌های علمی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: در سال‌جاری دو نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان تیزهوشان فرزانگان بوشهر در مسابقه برنامه‌نویسی کامپیوتر رتبه اول کشور را کسب کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بوشهری، با توانایی‌های بسیاری که دارند، می‌توانند قله‌های رفیع علم و دانش در کشور را فتح کنند.

وی گفت: امسال در جشنواره خوارزمی دو نفر از دانش آموزان دختر استان بوشهر در رشته ریاضی فیزیک متوسطه نظری موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند.

رتبه پنجم جشنواره خوارزمی برای استان بوشهر

فکوری در ادامه افزود: امسال استان بوشهر در جشنواره کشوری خوارزمی رتبه پنجم را کسب کرد.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در کنکور سال تحصیلی 92-91 در گروه درسی زبان انگلیسی رتبه دوم کشور را کسب کرد و استان در تمامی گروه‌های آزمایشی رتبه 17 کشور را کسب کرده است، که نسبت به سال گذشته چهار پله صعود داشته‌ایم.

وی فضای آموزشی ساخته شده توسط دولت نهم و دهم در استان بوشهر را دو هزار و 100 کلاس درس عنوان کرد و گفت: در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته رشد 42 درصدی داشته‌ایم.

معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه تعداد کلاس‌های سه دوره تحصیلی در استان بوشهر را هفت هزار و 800 کلاس درس اعلام کرد.

اجرای طرح استقرار نظام جدید آموزشی و آموزش معلمان اول دبیرستان و سوم ابتدایی

فکوری از اجرای طرح استقرار نظام جدید آموزشی و آموزش معلمان اول دبیرستان و سوم ابتدایی استان بوشهر در سال تحصیلی 93 - 92 خبر داد و گفت: بیش از دو هزار معلم در ایام تابستان نیاز است دوره‌های کوتاه مدت تغییر کتب درسی را طی کنند.

وی از راه‌اندازی سیستم دوره‌های مجازی (L.T.M.S) ویژه معلمان جهت گذراندن دوره‌های مجازی در استان بوشهر خبر داد و در ادامه افزود: نخستین دوره با عنوان «آشنایی با سیره پیامبر اکرم (ص)» که با حضور 4 هزار و 200 نفر معلم برگزار خواهد شد.

فکوری در ادامه اظهار داشت: این سیستم قادر است به صورت همزمان تعداد 10 هزار نفر را تحت پوشش دوره‌های آموزش مجازی قرار دهد.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول