اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

کند شدن روند عمران و آبادانی دشتستان/ اختصاص ناعادلانه بودجه

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمران و آبادانی در شهرهای مختلف دشتستان به کندی انجام می‌شود و دلیل آن اعمال تبعیض‌گونه و اختصاص ناعادلانه بودجه است.

کند شدن روند عمران و آبادانی دشتستان/ اختصاص ناعادلانه بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست با جمعی از مولفان مقالات و کتب تاریخ و فرهنگ دشتستان، اصحاب رسانه و صاحب نظران دشتستان اظهار داشت: تلاش برای رشد و توسعه دشتستان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.

وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم و جلب رضایت این عزیزان باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت کنونی دشتستان خاطرنشان کرد: در ارتباط با وضعیت دشتستان پیشتر نیز گفته بودیم که دو راه وجود دارد؛ حفظ دشتستان با وضعیت فعلی و ارتقاء به فرمانداری ویژه و یا تقسیم به شهرستان‌های مجزا و این دو دیدگاه و اعتقادات در بین عموم مردم نیز وجود دارد.

موسوی‌‌نژاد با اشاره به اینکه بعضی از مردم نیز معتقدند نباید اتفاقی بیفتد و تجزیه‌ای صورت بگیرد گفت: نظر ما بر این ‌است که دیدگاه‌های کارشناسی و نظریات مختلف باید بررسی شده و طبیعی است هرکدام ازآنها که شایستگی اجرا داشته باشد و منطبق بر نظریات دقیق کارشناسی و عاقلانه که حقوق مردم در آن دیده شده باشد مطابق آن رفتار خواهیم کرد.

وی افزود: تغییر در مرزها و تقسیمات کشوری نظیر تبدیل روستا به شهر، شهر به بخش، بخش به شهرستان و شهرستان به استان بخاطر این‌ست که تعدیل حقوق مردم انجام گرفته و عدالت اجرا شود و اصل اولیه برای ما نیز همین است و مرزهای جغرافیایی اهمیتی ندارد؛ مهم این است که آیا با یک حرکت و تقسیمات یا حفظ وضعیت موجود، حقوق مردم تامین می‌شود یا خیر.

دشتستان محروم واقع شده

موسوی‌نژاد اذعان داشت: همه باور داریم که شهرستان دشتستان علیرغم ویژگی‌ها و تفوق‌هایی که نسبت به سایر شهرستان‌های استان بوشهر دارد متاسفانه محروم واقع شده و این را به وضوح لمس کرده‌ایم؛ در این زمینه تعارفی نداریم و حرکت تبلیغاتی هم نیست بلکه واقعیتی است که آنرا درک کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به‌اینکه در زمینه تخصیص بودجه دشتستان متفاوت با سایر شهرستان‌ها دیده نمی‌شود و در بسیاری از موارد بی‌مهری‌ها و بی عدالتی‌هایی در قبال آن صورت گرفته است افزود: در سالیان گذشته شاهد بوده‌ایم که با تعمد و ظرافت‌های خاصی دشتستان را از شاهراه و چهارراه بودن و محل عبور و مرور قرار گفتن مردم خارج کرده و به انزوا برده‌اند؛ این موضوع وجود دارد و نمی‌توانیم باور کنیم که نیست.

نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: امکانات و اعتبارات فراوانی وجود داشته که بین دشتستان و شهرستان دیگری در استان که جمعیت آن کمتر از یک هفتم دشتستان است به‌صورت مساوی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه همیشه تخصیص اعتبارات بر اساس معیارهای جمعیتی نیست یادآور شد: یکی از شهرستان‌های استان با جمعیتی کمتر از یک دهم و حتی کمتر از یکی از بخش‌های دشتستان سالانه بودجه‌ای معادل یک سوم دشتستان دریافت می‌کند و این نشان می‌دهد بودجه‌ها بر اساس سرانه جمعیتی توزیع نمی‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: ما اینهمه می‌گوییم دشتستان بزرگ، ولی می‌بینیم که وضعیت عمران، امکانات و مبلمان شهرهای آن بسیار ضعیف است. عمران و آبادانی در شهرهای مختلف دشتستان به کندی انجام می‌شود و دلیل آن اعمال تبعیض‌گونه و اختصاص ناعادلانه بودجه است.

بودجه تخصیصی به دشتستان ناچیز است

موسوی‌نژاد ادامه داد: رقم بودجه‌ای که بر اساس معیارها سالانه به شهرستان دشتستان اختصاص می‌یابد در واقع فقط بودجه بخش مرکزی آن است ولی این بودجه را برای کل شهرستان اختصاص می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: برای عمران، آبادانی، پیشرفت و گرفتن حقوق مردم، همه مسئولان و نخبگان باید در کنار همدیگر قرار گرفته و تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای مغرض فضا را از دست نخبگان خارج کرده و اجازه نشستن در کنار همدیگر و هم‌اندیشی را به آنها ندهند.

موسوی‌نژاد گفت: اعتقاد دارم مطالب و نظریات کارشناسان و نخبگان هرچقدر هم که مخالف من باشد باید مطرح شود و مخالفت یا موافقت برای ما مهم نیست، آن چیزی که مهم است نتیجه این موافقت‌ها و مخالفت‌هاست که باید دسترسی مردم به منافعشان باشد.

انتهای پیام/2451/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول