اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان ایلام:

آموزش‌های پیش از ازدواج در بین جوانان ایلامی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج باید در بین جوانان و خانواده‌ها در استان ایلام جدی گرفته شود.

آموزش‌های پیش از ازدواج در بین جوانان ایلامی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سید مالک صادقیان عصر امروز در جشنواره مطلع عشق اظهار داشت: پیامبر اسلام در مورد بهترین ازدواج‌ها امر کرده که "بهترین ازدواج‌ها، ازدواجی است که آسان‌تر انجام شود".

وی ادامه داد: هدف غایی این جشنواره که با همکاری صمیمانه فتاحی مدیرکل ورزش و امور جوانان استان ایلام برگزار شده هم این موضوع مهم یعنی ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.

این مسئول اضافه کرد: این جشنواره با هدف الگوسازی، تحقق شعار ازدواج آگاهانه، آسان، به هنگام و پایدار در استان ایلام برپا شده است. 

صادقیان تصریح کرد: در چند سال گذشته جشنواره‌های زوج خوشبخت ایرانی، زوج خوشبخت ایلامی، مطلع عشق و ... در استان ایلام برپا شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: در این مدت نیز زوج‌های جوان موفق را شناسایی کرده و در معرفی آنان به جامعه تلاش شده است.

وی ادامه داد: 26 مهر ماه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ملی ازدواج و خانواده بود که در آن روز برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی شد.

این مسئول اضافه کرد: همایش بهار زندگانی، برپایی جشنواره کتاب و محصولات فرهنگی با 40 درصد تخفیف در محل مرکز خدمات مشاوره‌ای جوانان استان، ارائه خدمات به جوانان و خانواده‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی مهارت ازدواج، برگزاری مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از جمله برنامه‌های اجرایی شده در این مناسبت بود.

* 26 مهرماه امسال استان ایلام شاهد هیچ طلاقی نبود

صادقیان تصریح کرد: با توجه به عنایت مدیرکل ثبت و اسناد استان ایلام نیز روز 26 مهرماه به عنوان روز بدون طلاق در استان ایلام سپری شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: در این روز مبارک هیچ‌یک از دفاتر ثبت موردی از طلاق را ثبت نکرده و در واقع در سالروز پیوند آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) طلاقی در استان روی نداد.

وی ادامه داد: این روز در استان ایلام باید با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته شده مانا و ماندگار باشد.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس اطلاعات آماری که در حوزه ازدواج و طلاق در استان ایلام وجود داشته نیز تحلیل‌هایی ارائه شده است.

* موضوع ازدواج و طلاق در استان ایلام بررسی شده است

صادقیان تصریح کرد: با همکاری مسئولان اداره کل بهزیستی استان ایلام نیز بررسی وضعیت طلاق و ازدواج در استان ایلام مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: افزون بر این در نشست‌هایی که با ریاست بهرام‌نیا معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام برپا شده، تمهیدات و دستورات لازم در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به زوج‌های جوان در ایلام اندیشیده و صادر شده است.

* امسال 8 هزار جوان ایلام وام ازدواج دریافت کردند

وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته 8 هزار جوان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که با دستور ویژه بهرام‌نیا معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و همکاری شاکری مدیر عامل بانک ملی ایلام این افراد وام مورد نظر را دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: امیدوارم با دستور بهرام‌نیا معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام مابقی افراد متقاضی تسهیلات وام ازدواج به اخذ این وام موفق شوند.

صادقیان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان رسالت و وظیفه اصلی خود را در حوزه دغدغه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تثبیت دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام داده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: عدالت و تحقق آن در جامعه نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های وزارتخانه بوده که در راستای آن در جامعه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع با داشتن جوانان سالم و برومند در نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل تحقق است.

این مسئول اضافه کرد: این اداره کل در استان ایلام با همکاری دستگاه‌های دیگر استان در راستای تحقق عدالت تلاش می‌کند.

صادقیان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از برنامه‌های این دستگاه فرابخشی بوده که امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استان و مدیران دستگاه‌ها بخشی از سند چشم‌انداز در حوزه ازدواج، هویت، مشارکت اجتماعی، اوقات فراغت در عرصه جوانان استان ایلام محقق شود.

* ایلام جوان‌ترین استان کشور است

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: استان ایلام یکی از استان‌های جوان کشور بوده به طوریکه 35 درصد جمعیت استان متعلق به این قشر است.

وی ادامه داد: سالانه در استان ایلام باید 10 هزار واقعه ازدواج روی دهد این درحالی است که تنها سالانه 7 هزار مورد رخ می‌دهد.

* سالانه 3 هزار جوان ایلامی قادر به ازدواج نیستند 

این مسئول اضافه کرد: در استان ایلام سالانه 3 هراز نفر از جوانان قادر به ازدواج نیستند، از طرفی باید سن ازدواج دختران بین 20 تا 22 سال باشد و پسران بین 25 تا 28 باشد اما شاهد رشد سن ازدواج در ایلام هستیم.

صادقیان تصریح کرد: در حال حاضر سن ازدواج در دختران بین 27 و 28 و در پسران به 29 و 31 سالگی کشیده شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: افزایش سن ازدواج در استان ایلام دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که خیلی نگران‌کننده است و این وضعیت بر اساس استخراج آمار از مراکز مربوطه به دست آمده، بحث طلاق است.

*65 درصد از ازدواج‌ها در ایلام بعد از چهار سال به طلاق می‌انجامد

این مسئول اضافه کرد: 65 درصد از ازدواج‌های ثبت شده در استان ایلام پس از چهار سال به طلاق می‌انجامد.

صادقیان تصریح کرد: 85 درصد از ازدواج‌های در استان ایلام زیر 10 سال عمر دارند و تنها 15 درصد ازدواج‌ها در استان طول زندگی مشترک بالای 10 سال دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج باید در بین جوانان و خانواده‌ها در استان ایلام جدی گرفته شود.

* خانواده‌های ایلامی در خصوص برخی ملاک‌های ازدواج تجدیدنظر کنند

وی ادامه داد: خانواده‌های استان ایلام باید در خصوص برخی ملاک‌های ازدواج صرف‌‌نظر و تجدیدنظر کنند.

این مسئول اضافه کرد: 70 درصد طلاق‌های انجام شده در بین جوانان ایلامی به خاطر عدم صداقت قبل از ازدواج است.

صادقیان تصریح کرد: طلاق‌های رویداده در استان منشأ و زایشگاه ناهنجاری‌های اجتماعی است که امیدواریم این موضوع با کمک مسئولان و خانواده‌ها برطرف شود.

 معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش در این راستا وظیفه سنگینی دارند که امیدوارم به وظایف خود به صورت جدی بپردازند.

انتهای پیام/2246/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول