اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر:

ملایر 3 برابر متوسط جهان انگور تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر میزان تولید انگور ملایر را در هر هکتار سه برابر متوسط جهان اعلام کرد.

ملایر 3 برابر متوسط جهان انگور تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر نبی‌الله احمدی بعد از ظهر امروز در نخستین کارگاه تخصصی به زراعی انگور دانشگاه ملایر اظهار داشت: شهرستان ملایر جزو شهرستان‌های برتر در تولید انگور و کشمش در کشور است.

وی ادامه داد: از 20 هزار هکتار باغات شهرستان ملایر، 10 هزار هکتار زیرکشت انگور است و این برای شهرستان ملایر مایه افتخار و مباهات است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر به تولید انگور در سطح جهان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان تولید انگور در دنیا در هر هکتار هشت تن، در کشور 11 تن، در استان 14 تن و در شهرستان ملایر 22 تن است.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر سه برابر متوسط جهان انگور تولید می‌کند و این در حالی است که این شهرستان رکوردهای بسیار زیادی در تولید داشته و برخی کشاورزان تا 104 تن نیز تولید را در هر هکتار دارند، اما ملایر در این زمینه پیشتاز است.

احمدی به وجود 27 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و انگور اشاره کرد و افزود: در این راستا با توجه به این همه ظرفیت بالا باید در این زمینه بیشتر و علمی‌تر به بحث انگور پرداخته شود.

وی، ایجاد پژوهشکده انگور در دانشگاه ملایر را افتخار بزرگی برای این شهرستان برشمرد و عنوان کرد: بی‌شک ایجاد این پژوهشکده، موجب تغییر و تحول اساسی در این امر خواهد شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ابراز داشت: بدون این برنامه‌ها و همایش‌ها، کشاورزان و باغداران ما تاکنون توانسته‌اند رکوردهای خوبی را در تولیدات بالا داشته باشند و با اجرای علمی‌تر روش‌های پژوهشگران در باغات انگور، تولید ملایر به بالاترین درجه خواهد رسید.

وی از وجود 65 کارخانه کشمش در ملایر خبر داد و گفت: سالانه بیش از 220 هزار تن انگور در ملایر تولید می‌شود که بیش از 160 هزار تن آن تبدیل به انواع کشمش و مابقی نیز به مشتقات دیگر فرآوری می‌شود.

احمدی از صادرات انگور و کشمش ملایر به بیش از 20 کشور دنیا خبر داد و بیان داشت: برای رسیدن به صادرات بالاتر کیفیت کار باید بالا برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انگور و کشمش ملایر با روش‌های سنتی و قدیمی فرآوری می‌شود، گفت: البته بسیاری از کارخانه‌های ملایر با روش‌های صنعتی فرآورده‌های انگور را فرآوری می‌کنند، اما کشاورزان بیشتر از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند که باید این روش‌ها علمی شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بر تغییر روش‌های سنتی به روش‌های روز دنیا و استفاده از روش‌های علمی کارشناسان دانشگاه و پژوهشکده انگور ملایر در باغات انگور تأکید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران ملایر با همکاری جهاد کشاورزی، آمادگی همکاری را در این زمینه با دانشگاه ملایر دارند که امیدواریم با یافته‌های علمی جدید، شاهد تولید ارقام مختلف انگور در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول