اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان:

دانشگاه گیلان آماده کمک به توسعه استان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه آماده کمک به توسعه همه‌جانبه استان است.

دانشگاه گیلان آماده کمک به توسعه استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران صنعت و کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه، گزارشی از پیشرفت کمی و کیفی دانشگاه گیلان در شش سال اخیر را ارائه کرد.

وی با اعلام آمادگی دانشگاه برای در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های آزمایشگاهی در ارائه خدمات تخصصی گیلان اظهار کرد: دانشگاه گیلان آماده کمک همه‌جانبه به توسعه استان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز در نشست مذکور با بیان نقش و اهمیت علم و دانش در توسعه کشور، این دانشگاه را یکی از مسیرهای توسعه استان دانست.

علیرضا صدرممتاز با ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های پژوهشی اجرا شده و در حال اجرای دانشگاه گفت: امسال حدود 20 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه گیلان با دستگاه‌های اجرایی خارج از دانشگاه منعقد شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با قدردانی از ریاست دانشگاه و دفتر ارتباط با صنعت و کشاورزی برای برگزاری چنین نشست‌هایی، اظهار کرد: باید به دنبال راه کارهای عملی برای نزدیکی هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه بود.

محمد حسین اصغریان، اشتراک‌گذاری توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طرفین و تعیین راه کارهایی برای استفاده از اعتبارات نیم تا سه درصد پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 91 در حوزه پژوهش برای دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا جلسه بعدی در اسفند‌ ماه برگزار شود و تا آن زمان راه کارها در قالب تفاهم نامه‌ای توسط حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهیه شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

هر یک از حاضران در جلسه، نظرهای خود را درباره مسائل و مشکلات فراروی ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی استان بیان کردند.

مدیر پژوهش و فناوری، رئیس دفتر ارتباط با صنعت و کشاورزی، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان جزو حاضران در نشست مذکور بودند.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول