اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار رئیس مجلس پاکستان و ایران مطرح شد

پاکستان مصمم به خرید فرآورده‌های نفتی از ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با دکتر «علی لاریجانی» بر عزم پاکستان در گسترش روابط با ایران و واردات برق و گاز از این کشور خبر داد.

پاکستان مصمم به خرید فرآورده‌های نفتی از ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، علی‌لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به پاکستان رفته است، در اسلام‌آباد با «نیر حسین بخاری» رئیس مجلس سنای پاکستان ملاقات کرد.

لاریجانی بعد از این ملاقات در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ابراز داشت: از این که به پاکستان سفر کرده بسیار خوشحال است زیرا این کشور روابط تاریخی و دیرینه‌ای با پاکستان دارد و از نزدیک می‌توان این موضوع را به خوبی درک کرد.

وی تصریح کرد که در ملاقات با رئیس مجلس سنای پاکستان درباره راه‌های گسترش روابط تجاری با وی به تبادل نظر پرداخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به پاکستان عنوان کرد: 2 کشور به دنبال حل مشکلات اقتصادی خود هستند و گسترش تجارت بهترین راه حل برای پیشرفت تجاری-اقتصادی ایران و پاکستان است.

نیر حسین بخاری نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: برگزاری اجلاس هیئت‌های پارلمانی عضو اکو در اسلام‌آباد نه تنها موجب گسترش روابط اقتصادی کشورهای عضو اکو می‌شود بلکه پیشرفت این کشورها در زمینه‌های اقتصادی و تجاری را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: پاکستان مصمم به گسترش روابط با ایران می‌باشد و مذاکره برای خرید محصولات نفتی از ایران بیانگر این مطلب است.

بخاری روند مذاکره بین مقامات 2 کشور برای واردات گاز، محصولات نفتی و برق از ایران و نیز صادرات محصولات کشاورزی و تجاری پاکستان به ایران را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان برطرف کردن موانع گسترش واردات و صادرات بین ایران و پاکستان را گامی مثبت برای گسترش و استحکام روابط اقتصادی- تجاری 2 کشور در آینده دانست.

این در حالی است که همزمان با این سفر نیز، مقامات پاکستانی گزارش مطالعاتی خط لوله گاز ایران- پاکستان را تصویب کردند و قرار است به‌رغم فشارهای آمریکا، کار عملیاتی این پروژه به زودی در خاک پاکستان آغاز شود.

لاریجانی در ادامه این سفر، ساعاتی پیش وارد شهر لاهور پاکستان شد.

قرار است که وی در این شهر با تنی چند از مقامات پاکستانی از جمله «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور دیدار کند و بر مزار علامه اقبال لاهوری سیاستمدار، شاعر و متفکر بزرگ اسلامی حضور یابد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول