اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن شور و هیجان اول انقلاب را دوباره احساس کردند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن امسال متفاوت با سال‌های گذشته بود، گفت: مردم ایران در این راهپیمایی، شور و هیجان اول انقلاب را دوباره احساس کردند.

مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن شور و هیجان اول انقلاب را دوباره احساس کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز در این محل جمع شده‌ایم تا قدردانی کنیم از کسانی که تاریخ انقلاب اسلامی را خلق کردند و نشان دادند که به خاطر انقلاب و امام حاضرند همه چیز خود را فدا کنند.

وی با بیان این که عظمت انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده، افزود: یادآوری تاریخ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا، فرصتی برای اثبات دلدادگی به آرمان‌های امام و شهیدان و تذکری برای مردم و مسئولان است تا قدر این انقلاب را بیشتر بدانند.

علیرضابیگی با اشاره به تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: کمیته انقلاب اسلامی در زمانی تشکیل شد که هیچ قوه‌ای در کشور وجود نداشت و این سازمان مردمی در تمام صحنه‌ها حضور یافت و امنیت مردم و تمام امور کشور را عهده‌دار شد.

وی با بیان این که تشکیل کمیته انقلاب اسلامی نشانه درایت امام راحل بود، افزود: حضور مردم در تمامی صحنه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایمان و احساس مسئولیت جوانان و همچنین نقش تعیین‌کننده روحانیت، فرصت جسارت را از دشمن گرفت.

علیرضابیگی اظهار کرد: کمیته‌های انقلاب اسلامی مشقت‌های زیادی را متحمل شدند و حوادثی که برای نیروهای این نهاد انقلابی پیش آمد هرگز فراموش نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که نقش کمیته انقلاب اسلامی در تاریخ انقلاب باید برای نسل جدید تبیین شود، گفت: انقلاب اسلامی مدیون ایمان و شجاعت نیروهای کمیته انقلاب است و برچیده شدن تشکیلات کمیته نباید موجب نادیده گرفته شدن خدمات این نهاد شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی، بر استمرار این حرکت تاکید کرد و گفت: در کنار چنین برنامه‌هایی باید تاریخ شفاهی انقلاب و آثار به جا مانده از آن دوران با دقت ثبت و ضبط و حفاظت شده و تمام زوایای تاریخ انقلاب اسلامی به طور مرتب و با بهانه‌های مختلف به ویژه برای نسل جوان بازگو شود.

وی افزود: گاهی نسل جوان تصور می‌کند که انقلاب اسلامی از ابتدا به همین صورت بوده و حتی برای نسل انقلاب هم گاهی این غفلت پیش می‌آید و فراموش می‌کنیم که برای رسیدن انقلاب به این نقطه چه مرارت‌هایی کشیده شده است.

علیرضابیگی با بیان این که همه مسئولان باید بدانند که اگر به دنبال جلب اعتماد مردم هستند مبنای حرکت آنها باید طبق سیره امام و شهدا باشد، افزود: تاریخ انقلاب نشان داده است کسانی که غیر از این مسیر دیگری را طی می‌کنند از گردونه انقلاب اسلامی حذف شده‌اند و این انقلاب هیچ‌گونه پلشتی و ناپاکی را در درون خود تحمل نمی‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ملت ایران برای برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و برای استمرار این حرکت حاضر است از همه چیز خود بگذرد.

وی راهپیمایی 22 بهمن را مصداق آمادگی مردم ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: ملت ایران در این راهپیمایی، موقعیت‌شناسی خود را نشان دادند و ثابت کردند که هر زمان انقلاب اسلامی به پشتیبانی و حمایت نیاز داشته باشد در صحنه حاضر شده و دشمنان را مایوس و دوستان را امیدوار و دلگرم خواهند کرد.

علیرضابیگی با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن امسال متفاوت با سال‌های گذشته بود، افزود: مردم ایران در این راهپیمایی، شور و هیجان اول انقلاب را دوباره احساس کردند و شعارهای آنها جواب هر توطئه‌ای بود که نظام سلطه آن را تعقیب می‌کند.

وی تصریح کرد: عظمت انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد و وعده امام راحل در خصوص صدور انقلاب، امروز در کشورهای اسلامی به منصه ظهور رسیده است.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، از خانواده‌های شهدای کمیته انقلاب اسلامی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با اهدای تندیس یادبود و هدایایی قدردانی شد. 

انتهایپ یام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول