اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان رقابت 4 تیم؛

قم از صعود به مرحله نهایی بسکتبال دختران جوان کشور بازماند

خبرگزاری فارس: میزبانی از تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله نهایی پیکارهای بسکتبال قهرمانی دختران جوان کشور با ناکامی تیم قم به پایان رسید.

قم از صعود به مرحله نهایی بسکتبال دختران جوان کشور بازماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون بسکتبال، رقابت‌های رده سنی جوانان بسکتبال قهرمانی کشور همانند مسابقات مینی بسکتبال و رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و امید در مناطق و گروه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود تا تیم‌های برتر هر گروه به مرحله نهایی راه یابند.

ابتدا تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی مسابقات رده سنی جوانان بسکتبال قهرمانی کشور در شش گروه مقدماتی با یکدیگر به رقابت پرداختند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط فدراسیون بسکتبال، بازی‌ها به شکل دوره‌ای برگزار شد تا تیم‌های برتر حاضر در مرحله نهایی شناخته شوند.

بعد از راهیابی تیم قم به مرحله دوم مسابقات امسال قهرمانی کشور، تیم رده سنی جوانان بسکتبال قم در گروهی از مرحله نهایی مسابقات رده سنی جوانان قهرمانی کشور با چهار تیم همدان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قم هم‌گروه بود که در پایان بازی‌های این گروه نتوانست جواز صعود را به دست بیاورد. 

میزبان رقابت‌های مرحله نهایی رده سنی جوانان بسکتبال دختران قهرمانی کشور، هیئت بسکتبال استان قم بود که طی آن تیم‌های حاضر در این گروه برای کسب جواز صعود به مرحله نهایی بازی کردند و در نهایت همدان و آذربایجان شرقی به عنوان دو تیم برتر گروه صعود کردند.

تیم رده سنی جوانان دختران بسکتبال قم در این مسابقات در شرایطی موفق به کسب جواز صعود نشد که در جدال با تیم‌های حاضر در این گروه بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در نهایت نتوانست فرصتی برای حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها به دست بیاورد.

تیم دختران قم در حالی از گردونه پیکارهای قهرمانی رده سنی جوانان کشور کنار رفت که امسال تیم‌های مینی بسکتبال و نوجوانان دختر قم در مسابقات دختران قهرمانی کشور حضور داشتند اما آنها نیز نتوانستند توفیقی در راهیابی به جمع چهار تیم برتر کشور کسب کنند.

از سوی دیگر بسکتبال قم امسال با رکود در بخش مردان نیز مواجه بود زیرا بعد از سال‌ها حضور نماینده قم در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور و همچنین دو فصل شرکت کردن نماینده قم در لیگ برتر این رشته ورزشی، در سال جاری هیچ تیمی از قم در لیگ‌های کشور حضور نیافت که این نشان می‌دهد که بسکتبال قم با افت شدیدی مواجه شده است.

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول