اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

50 میلیون دلار لوازم خانگی از چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 میلیون دلار لوازم خانگی از این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

50 میلیون دلار لوازم خانگی از چهارمحال و بختیاری صادر شد

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: امسال تاکنون 450 هزار انواع کولر آبی، یخچال، فریزر، بخاری و آبگرمکن در این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری 30 نوع لوازم خانگی تولید و صادر می‌شود افزود: عراق، پاکستان، امارات عربی متحده، تاجیکستان، دبی و کشورهای آفریقایی از مهم‌ترین بازارهای هدف لوازم خانگی این استان است.

کرمی با اشاره به روند توسعه صنعت در این استان ادامه داد: هم اکنون تا پایان دیماه امسال حدود یک هزار و 160 واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری ثابتی معادل 14 هزار میلیارد ریال ایجاد شده است که با احداث این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال 21 هزار و 802 نفر در این استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: قابلیت‌های موجود در بخش صنعت استان از جمله موقعیت جغرافیایی، وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان، ‌وجود منابع آبی مناسب، عبور خطوط لوله اصلی نفت و گاز و... موجبات استقلال سرمایه گذاری صنعتی قابل توجهی در استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امکانات تا پایان دی‌ماه سال‌جاری مجوز تاسیس حدود 827 فقره با سرمایه گذاری 66 هزار و 376 میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال 20 هزار و 868 نفر صادر شده است.

کرمی با اشاره به اجرای واحدها و طرح‌های منحصر به فرد و مهم در این استان تصریح کرد: مهم‌ترین طرح‌های تولیدی در این استان شامل تولید لامپ خودرو، چادر مشکی، شیر خشک نوزاد، ورق خودرو، دانه و پودر مالت، سیمان، آب‌معدنی، موکت، روغن خوراکی، کاشی و سرامیک، ورق قلع اندود، لوازم خانگی، ورق فولادی، مخازن CNG کامپوزیتی، فرومنگنز و ورق گالوانیزه است.

وی همچنین با اشاره به محصولات صنعتی این استان گفت: سیمان، آب معدنی، خمیر مایه، آب میوه و کنسانتره، موکت، نخ و انواع آن یخچال فریزر، مصنوعات مسی، روغن خوراکی، لوازم و اشیاء برقی، کولر، آبگرمکن، سیلندر گاز، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی از مهم‌ترین کالاهای صنعتی تولیدی در این استان به شمار می‎رود.

انتهای پیام/68001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول