اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

فرهنگ‌سازان مقررات اجتماعی از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در فرهنگ‌سازی مقررات اجتماعی و ترافیک باید از عملکرد جزیره‌ای و موازی کاری پرهیز کرد.

فرهنگ‌سازان مقررات اجتماعی از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند

محمداسماعیل ‌سعیدی در آستانه دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‎ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در فرهنگ‌سازی مقررات اجتماعی و ترافیک باید از عملکرد جزیره‌ای و موازی کاری پرهیز کرد.

وی افزود: دستگاه‎های اجرایی و فرهنگ‌ساز باید با یکدیگر همپوشانی داشته و در یک هماهنگی کامل در مسیر ارتقای فرهنگ و عملکرد صحیح مقررات اجتماعی همچون فرهنگ رانندگی و ترافیک تلاش کنند.

سعیدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مجزا از آموزش است، خاطر نشان کرد: نظام آموزشی، فرهنگ‌سازی و تربیت مقوله‎هایی مجزا بوده که در کنار هم مفهوم پیدا می‎کند و این در حالی است که بهترین دوران برای نهادینه‌سازی فرهنگ آداب اجتماعی، دوران کودکی و خردسالی است.

وی تصریح کرد: آموزش‎هایی مانند فرهنگ ترافیک و مقررات مرتبط با راهنمایی و رانندگی باید از سنین کودکی در مدارس آغاز شود تا زمانی که فرد به دوران متوسطه می‎رسد این آداب در شخصیت او نهادینه شده باشد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از فرهنگ‌سازی را باید حاکمیت متقبل شود، یادآور شد: برگزاری کنگره‌ها و سمینارها در این راستا اثربخشی بالایی دارد اما نکته قابل توجه این است که بخش حاکمیتی نیز در این مسیر بخشی از مسئولیت‎ها را متقبل شود.

وی با اظهار امیدواری از نتایج مثبت کنگره بین‎المللی ایمنی جاده‌ها، اذعان کرد: این کنگره نباید نظیر شمار زیادی از سمینارها در مسیر رفع مسئولیت برگزار شود.

سعیدی ادامه داد: کنگره‎ها و سمینارها در بخش فرهنگ سازی و در بعد ایجاد انگیزه و فضاسازی تاثیرگذاری بالایی دارد چرا که دستاوردهای خود را می‎تواند در سطح جامعه گسترش دهد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به دستاوردهای کنگره بین‎المللی ایمنی جاده‎ها به شکل عملی پرداخته شود.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/70005/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول