اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران:

وحدت سیاسی و فرهنگی باید حفظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: باید وحدت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور حفظ شود و همه یکپارچه و یکصدا حول محور ولایت باشیم.

وحدت سیاسی و فرهنگی باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام صدرالدین شریعتی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در سی و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: درگیری و اختلاف نباید به وجود بیاید چراکه جز بن‎بست راه دیگری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: منادی حبل‎الله و جلوه قرآن مقام عظمای ولایت است که از یک سو منادی ندای قرآن و از سویی دیگر وارث فرهنگ اجداد طاهرین است.

با حرف زدن نمی‎توان ولایی شد/ باید ذوب ولایت شویم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران با تاکید بر اینکه همه اقشار باید حول محور ولایت باشند متذکر شد: ولایتمداری با اسم نیست بلکه با رسم و عمل است، با حرف زدن نمی‎توان ولایی شد بلکه باید ذوب ولایت شویم.

شریعتی افزود: ذوب در ولایت این است که از خودمان، منافع، گروه، باند، جمعیت، حزب، سازمان و مجموعه ‎نیز بگذریم و آنچه ولی‎امر مسلمین «رهبر عزیزمان» می‎گویند با جان و دل اطاعت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در میدان عمل، امر ولی‌فقیه را بدون شرط و شروط، بدون تحلیل و حاشیه زدن اطاعت کند آن وقت به چنین شخصی می‎توان ولایتمدار گفت که به حبل‎الله چنگ زده است.

سردمداران نظام و قانونگذاران تابع مطلق ولایت باشند

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران با تاکید بر اینکه ریسمان حبل‎الله پاره‌شدنی نیست متذکر شد: این ریسمان نجات‌دهنده است چنانچه امام راحل نیز فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» لذا همه باید تسلیم ولایت باشند که مردم همواره در صحنه‎های مختلف نشان دادند که تسلیم ولایت هستند.

شریعتی افزود: مردم در فتنه 88 و در جریان‎های بعدی گوش به فرمان ولایت ایستادند اینجاست که باید مسئولان، سردمداران نظام، مجریان، قانونگذاران و همه اقشاری که دستی بر عمل دارند بیایند و تابع مطلق ولایت باشند، امر و فرمان ایشان را مانند فرمان حضرت حجت (عج) بدانند و تسلیم شوند و از تحلیل‎ها و تعریف‎ها اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی واقعاً می‎خواهد تابع امر ولایت باشد نباید امر ولایت را تحلیل کند، ما در مقابل تسلیم حق و نیز ولایت این جمله را داریم که عبد واقعی باید مانند مرده‎ای که هیچ اراده‎ای ندارد، به هر طرف که وی را حرکت دهند متمایل شود لذا باید افراد این چنین تابع ولی‎فقیه باشند که مردم ایران این ولایتمداری را در عمل به اثبات رساندند و مسئولان نیز باید نشان دهند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران ابراز داشت: اگر وحدت و ارزش‎های انقلاب را حفظ کنیم همچنان که تا این مرحله رسیده‎ایم و دشمن نتوانست بر ما غلبه کند، پیش خواهیم رفت.

شریعتی یادآور شد: رژیم شاه، رژیم صهیونیستی، آمریکا، فرانسه، انگلیس، شوروی و همه ستمگران آن روز دست به دست هم دادند تا قیام امام راحل را نابود کنند لذا امام را از شهری به شهری دیگر و از کشوری به کشور دیگر و نیز یاران امام را زندانی و تبعید کردند و با همه انقلاب جنگیدند؛ اما در بهمن 1357 شاهد سقوط تمام رژیم شدیم که همه آمریکا فریادش بلند شد، رژیم صهیونیستی فریاد زد که در ایران زلزله‎ای اتفاق افتاده که این زلزله، اسرائیل را به لرزه درآورد.

ایران تحریم‎ها را شکسته و از فشارها به نفع تولید استفاده خواهد کرد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران افزود: از بهمن سال 1357 تا بهمن سال 1391 اگر 34 سال را نظاره کنید و به عقب برگردید خواهید دید که چه جنگ‎های خیابانی به راه انداختند، گروهک‎های کمونیستی و وابسته به استکبار شرق با این انقلاب چه کردند؟ علما را ترور، شخصیت‎ها و ائمه جمعه را به شهادت رساندند، تحریم کردند، جنگ به راه انداختند، برخوردهای براندازانه داشتند، توطئه‎های سیاسی و فرهنگی در کشور به وجود آوردند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اکنون دو الی سه سالی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا تمام‌قد در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده است، اما به فضل الهی این انقلاب توانمند، قوی، استوار، مفتخر و باصلابت و باقدرت در میدان ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران تحریم‎ها را می‎شکند و از این فشارها به نفع تولید استفاده خواهد کرد، اذعان داشت: مستکبران می‎گویند ایران را تحریم می‎کنیم تا شاید مردم ایران از انقلاب دست بردارند که باید در پاسخ به آنها گفت ای نابینایان و ای کوردلان این ملت سرافراز را ببینید که در این خطه از خاک جمهوری اسلامی ایران غیورانه تا چشم دید دارد آمده تا به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگوید.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول