اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مالک اصلی "سرنجل‌کل" خداست/ ساماندهی بشار چیزی جز اجرای قانون نبوده است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو موضوع بحث‌برانگیز این روزها، مالکیت اصلی منطقه مورد اختلاف سرنجل‌کل را خدا دانست و گفت: در ساماندهی رود بشار و تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه کاری به جز اجرای قانون نکردم.

مالک اصلی "سرنجل‌کل" خداست/ ساماندهی بشار چیزی جز اجرای قانون نبوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر امروز در حاشیه بازدید از گلخانه به بهره‌برداری رسیده  سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه چنارستان یاسوج در یک پایگاه سابق نظامی، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالات آنان اظهار داشت: منطقه سرنجل‌کل یاسوج متعلق به خداست و مالکیت اصلی در این منطقه از آن خدا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتراض مردم ده‌برآفتاب و تجمع آنان در مقابل استانداری برای مالکیت این منطقه افزود: همان‌گونه که در جمع آنان نیز قول دادم همه مدارکی که مردم در این ارتباط به من دادند را با دقت بررسی می‌کنم و اگر حقی از مردم در این بین ضایع شده باشد این اراضی به مردم برگردانده خواهد شد. در این زمینه همچنان روی قول خودم هستم و این موضوع را بعد از ایام دهه فجر که فردا آخرین روز آن است با فراغت بیشتری پیگیری می‌کنم.

نمایی از ساحل رودخانه بشار- عکس از کریم بنام

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اگر در بررسی‌ها معلوم شود که مردم عادی حقی در این اراضی ندارند آن را به یک مکان عمومی برای استفاده عموم تبدیل می‌کنم زیرا این منطقه یک پارک طبیعی بسیار لذت بخش است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه سرنجل‌کل را مستعد برای ایجاد یک مرکز گردشگری خواند و ابراز داشت: اگر این منطقه مالک حقیقی نداشته باشد به یک مکان عام‌المنفعه بدل خواهد شد.

وی تلویحا به دستگیری برخی اعضای شورای روستای ده‌برآفتاب در این‌باره انتقاد کرد و گفت: وقتی ما می‌توانیم با مسالمت با مردم حرف بزنیم و مشکلات را حل کنیم چرا با اقدامات خشونت‌آمیز وارد شویم.

صابری البته به اقدام برخی افراد ناشناس را در شخم زدن زمین‌های این منطقه آن هم به صورت شبانه انتقاد کرد و بیان کرد: هم این کار اشتباه بود هم آن کار.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای جلوگیری از وجود یک جلوه نازیبا در این منطقه دستور دادم تا اراضی شخم زده چمن‌کاری شوند و این کار صورت گرفته است.

 

نمایی از ساحل رودخانه بشار یاسوج- عکس از کریم بنام

نماینده ارشد دولت در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با علت حساسیت وی روی رودخانه بشار گفت: اینگونه نیست که من روی یک موضوع خاص حساسیت داشته باشم بلکه من روی اجرای قانون حساسیت دارم و در رودخانه بشار نیز به جز قانون و پیگیری برای اجرای قانون کار دیگری نکردم.

صابری تصریح کرد: شما خبرنگاران شکارچیان ماهری هستید و قطعا با کنار هم گذاشتن عکس‌های قبل رود بشار و عکس‌های فعلی آن به حساسیت من در این ساماندهی و نجات رودخانه بشار از چنگال بی‌رحم کارخانه‌های شن و ماسه پی خواهید برد.

انتهای پیام/82005/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول