اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس مطرح کرد

حضور 2 هنرمند فارسی در جشنواره فیلم فجر امسال

خبرگزاری فارس: نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس گفت: در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هنرمندان این استان حضور داشتند.

حضور 2 هنرمند فارسی در جشنواره فیلم فجر امسال

افشین هوشنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این دوره از جشنواره هنرمندان فارس حضور خوبی داشتند چنان که فیلم‌هایی از مهدی فقیهی به عنوان بازیگر فیلم «مروارید» و «حمید بهمنی» به عنوان کارگردان فیلم «گام‌های شیدایی» به نمایش گذاشته شد.

نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس ادامه داد: حمید بهمنی کارگردان فیلم‌هایی مانند «گلوگاه شیطان»، «آن مرد آمد» و «آخرین نبرد» بوده است.

به گفته وی، مستند «همیشه جاوید»  و سریال‌های «دولت عشق»، «یاس کوچک»، «آواز پر جبرئیل»، «ریشه در زمان » و ... از دیگر آثار حمید بهمنی است.

هوشنگی اضافه کرد: در فارس هنرمندان مستعدی در زمینه‌های مختلف وجود دارند و امیدواریم که در سال‌های آتی فیلم‌های بیشتری از هنرمندان این استان در جشنواره به نمایش در آید.

نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس اضافه کرد: روند برگزاری فیلم فجر و استقبال مردم در این دوره بسیار خوب بود و باعث دلگرمی تمام افرادی شد که برای برگزاری جشنواره زحمت کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال باید بر کیفیت و کمیت فیلم‌ها بیافزاییم و سلایق متفاوت مخاطبان را لحاظ کنیم.

عضو ستاد اجرایی جشنواره فیلم استانی ابراز داشت: جریان سینما جدا از جریان مردم نیست و در میان فیلم‌ها گرایش‌های مختلف همین مردم دیده می‌شود.

هوشنگی گفت: سعی ما در برگزاری جشنواره این بوده که در کنار فراهم کردن لحظاتی برای انبساط خاطر و تلطیف فضای جامعه، فیلم‌هایی با مضامین متعالی نیز به مردم ارائه شود.

نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس ابراز داشت: مردم ایران و استان فارس در دفاع از اعتقادات خود و در اعتراض به فیلمی با مضمون اهانت‌آمیز به ساحت حضرت رسول (ص) تا مدت‌ها راهپیمایی اعتراضی را تکرار می‌کردند و این امر نشان می‌دهد که دستگاه‌های فرهنگی باید این ارزشمداری مردم را در برنامه‌های خود مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: سینمای ایران نماینده فرهنگی ایران است و با یک فیلم به گونه‌ای بسیار شایسته می‌توان فرهنگ و آیین مردم ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کرد.

نماینده جشنواره فیلم فجر در استان فارس افزود: سینما اقتضائات خود را دارد و گاه برای بیان یک نکته ارزشی به مخاطب باید داستانی با مضمون متفاوت را روایت کند و از این رو به سادگی در مورد ارزشگرا بودن فیلم‌ها نمی‌توان قضاوت کرد اما این روحیه باید در عوامل تهیه‌کننده فیلم وجود داشته باشد که در نهایت فیلم آنها چیزی بر مخاطب بیافزاید.

هوشنگی اضافه کرد: سینمای ما می‌تواند معرف فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده‌مدار، معنویت‌گرا و در عین حال پر نشاط ما ایرانیان باشد.

به گفته وی، هنرمندان باید با ساختن فیلم‌های مناسب ادامه‌دهنده راه شهدا و مقوم ارزش‌های نظام باشند، هر چند که بیان مضامین پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که ضمن جذب مخاطب معنایی نیز به وی انتقال داده شود.

نماینده جشنواره فیلم فجر در فارس تصریح کرد: سینمای ایران نماینده فرهنگی است که می‌تواند با موج هالیوودیسم رو به گسترش در صنعت فیلم‌سازی جهان مقابله کند و بر ارزش‌های انسانی در هنر اهتمام بورزد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکاییان در فیلم‌ها، به نوعی خود را ناجی جهان از بلایا و فقر و مصیبت‌های زمینی و آسمانی عنوان می‌کنند، اما سینمای ما فرهنگی را به جهان معرفی می‌کند که منجی عالم بشریت برآمده از چشمه زلال اهل بیت و ائمه اطهار (ع) است.

هوشنگی در پایان از همت مسئولان و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بهبود کمی و کیفی جشنواره امسال قدردانی و اظهار امیدواری کرد سینماهای فارس خود را به ابزارهای جدید مجهز کرده و پخش دیجیتالی فیلم که در جشنواره آغاز شده را توسعه دهند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول