اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره ملی صدای عشایر

غرفه بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی برتر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بسیج عشایری استان به دلیل حضور شایسته و پرمحتوا یاد و نام شهدای عشایر استان در موضوع «عشایر و میراث معنوی» رتبه برتر جشنواره ملی صدای عشایر را به دست آورد.

غرفه بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: میراث معنوی عشایر آذربایجان‌شرقی از غرفه‌های پر بازدیدکننده مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: در این غرفه نمادهایی از حضور و نقش ماندگار عشایر آذربایجان‌شرقی، در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نمایش داده شده بود.

محمدی با اشاره به اینکه رشادت‌های عشایر آذربایجان‌شرقی در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های فراوانی از ایثارگری را خلق کرده و برخی از آن عزیزان را به افتخار شهادت مزین کرده است، افزود: در غرفه میراث معنوی عشایر، زندگی‌نامه‌ها و تصاویری از شهدا و ایثارگران عشایر استان به نمایش گذاشته شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه جشنواره ملی صدای عشایر ایران با هدف معرفی ظرفیت‌های عظیم مناطق عشایری کشور و سلوک زندگی و دلاورمردی‌های آنان برگزار شده، میراث معنوی عشایر را بسیار غنی، پر جاذبه و اصیل خواند.

محمدی یادآور شد: دکتر ملک‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز، پیش از این هنگام بازدید از غرفه‌های آذربایجان‌شرقی در جشنواره صدای عشایر، حضور بسیج عشایری استان را در این جشنواره پربار و قابل تمجید ارزیابی کرده بود.

جشنواره «صدای ملی عشایر» از روز 14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور عشایر سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول