اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

عشایر گلچینی از داشته‌های ایران برای گردشگران فرهنگی دنیاست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عشایر با تنوع و اصالت آداب و رسومشان گلچین و ویترین بسیار خوبی از داشته‌های ایران اسلامی برای معرفی به گردشگران فرهنگی سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

عشایر گلچینی از داشته‌های ایران برای گردشگران فرهنگی دنیاست

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در حاشیه بازدید از غرفه‌های آذربایجان‌شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر اطهار کرد: ایران به اقتضای فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارزش‌های بومی خود می‌تواند برنامه‌ریزی ویژه‌ای در «گردشگری فرهنگی» داشته باشد.

وی با بیان اینکه عشایر در دنیای ماشینی امروز توانسته‌اند اصالت آداب و رسوم خود را تا حد زیادی حفظ کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه گردشگران فرهنگی درصد بالایی از آمار گردشگری دنیا را تشکیل می‌دهد، می توان از ظرفیت عشایر کشور و آداب و رسومشان برای جذب این گردشگران استفاده کرد.

بنابی ورود گردشگران خارجی با عنوان گردشگری فرهنگی را همچنین پلی برای انتقال دانش، فرهنگ، هنر و مبانی دینی اقوام ایرانی به مردم کشورهای دیگر عنوان کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس تلاش برنامه ریزان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در برپایی چنین جشنواره‌هایی قابل تقدیر دانست و افزود: چنین فرصت‌های جشنواره‌ای و نمایشگاهی نیز خود می توانند عاملی برای ترغیب گردشگران و علاقه‌مندان برای بازدید فضای واقعی و ملموس زندگی عشایر باشند.

بنابی همچنین با اشاره به جلوه‌های بی‌شمار زندگی در طبیعت عشایر آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در راستای تمرکز بر توانمندی‌های عشایر این استان برای جذب گردشگر علاوه بر رونق صنعت گردشگری، حمایت از عشایر را از طریق فروش محصولات صنایع دستیشان نیز به دنبال داشته است.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در محل نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

انتهای پیام/60002/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول