اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کشور؛

آذربایجان‌شرقی بیشترین عناوین و رتبه‌های برتر جشنواره ملی صدای عشایر را کسب داد

خبرگزاری فارس: آذربایجان‌شرقی با کسب عنوان استان برتر در بین شرکت‌کنندگان جشنواره ملی صدای عشایر مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

آذربایجان‌شرقی بیشترین عناوین و رتبه‌های برتر جشنواره ملی صدای عشایر را کسب داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، همزمان با اختتامیه جشنواره ملی صدای عشایر، از دارندگان رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف تقدیر شد.

طبق ارزیابی‌های انجام گرفته، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  آذربایجان‌شرقی به دلیل  ارائه کاملی از توانمندی‌های عشایر، فرهنگ و آداب و رسوم، جلوه‌های زندگی و فرهنگ عشایری، صنایع دستی و میراث معنوی عشایر توانست رتبه برتر جشنواره صدای عشایر را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد و لوح تقدیر و تندیس ویژه این جشنواره به تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان اهدا شد .

یادآور می‌شود، غرفه‌ها و برنامه‌های آذربایجان‌شرقی در سالن 40 A در طول برگزاری این جشنواره، با استقبال چشمگیر و قابل توجهی از پایتخت‌نشینان و بازدیدکنندگان روبه‌رو شده بود.

موسیقی محلی و عاشیقی، حرکات نمایشی و آیینی، بازی‌های محلی و بومی، آداب و رسوم، آیین‌ها و جشن‌ها و نمایش‌های آیینی عشایر استان، از جمله برنامه‌های اجرا شده در چادرها و غرفه‌های برپا شده آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رفت.

همچنین نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی و دست بافته‌ها، البسه و پوشاک محلی و نیز غذاهای محلی عشایر آذربایجان‌شرقی در جشنواره صدای عشایر توجه و تحسین بازدیدکنندگان را به دنبال داشت.

آذربایجان‌شرقی دارای 14 هزار خانوار عشایری است که گلچینی از آنها با برپایی آلاچیق‌ها، چادرها و برپایی نمادین آیین‌های مختلف سنتی عزاداری و عروسی به معرفی آداب و سنن خود در جشنواره ملی صدای عشایر پرداختند.

جشنواره «صدای ملی عشایر» از روز 14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور عشایر سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا بود.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول