اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی

گرامیداشت 26 شهید شهر نیم‌ور محلات برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی یادواره 26 شهید شهر نیم‌ور محلات برگزار شد.

گرامیداشت 26 شهید شهر نیم‌ور محلات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بعد از ظهر امروز استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به تبیین شاخصه‌های شهدا پرداخت و گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای است که مردم از آن غافل شده‌اند، ولی شهدا همین اصل را مهم‌ترین نکته و اصل در زندگی خود قرار داده و در راه خدا از جان و مال خود گذشتند.

حجت‌الاسلام برادران اظهار داشت: طبق آماری که بنیاد شهید انقلاب اسلامی اعلام کرده است، 80 درصد شهدا اوقات فراغت خود را در مساجد گذرانده‌اند که نشان می‌دهد برای رسیدن به معبود عبادت خالصانه شرط لازم است.

وی افزود: شهدا انسان‌هایی بودند که معارف اسلامی را به خوبی فرا گرفته و به خوبی به آن عمل کرده و به دیگران انتقال داده‌اند.

برادران با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین سرمایه ایران اسلامی شهدای ارزشمند و گران‌قدری هستند که با ایثار و از خود گذشتگی موجب اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند، افزود: خون شهدا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نظام اسلامی را آبیاری و در برابر تمام توطئه‌های دشمنان بیمه کرد و موجب شد دشمنان نتوانند به اهداف خود علیه انقلاب دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه عشق به شهید و شهادت در تار و پود مردم ایران زمین موج می‌زند، بیان کرد: عشق به شهادت هدیه‌ای الهی است که در وجود تک تک مردم ایران اسلامی وجود دارد و همین عشق به شهادت رمز پیروزی ایران در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بود.

در ادامه عباس حیدرزاده به مدیحه سرایی در ثنای اهل بیت (ع) و شهدا پرداخت و در پایان نیز از مقام مادران و پدران شهدا با اهدای هدایا تجلیل شد.

همچنین همزمان با سالروز پیروزی انقلاب مراسم گلباران قبور مطهر شهدا با عنوان میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای محلات برگزار شد.

این مراسم با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان محلات برگزار شد.

حاضرین با نثار فاتحه و گذاشتن گل بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با آرمان‌های والای شهدا تجدید عهد و پیمان کردند.

انتهای پیام/87005/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول