اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در گرگان:-1

عبور مردم از کسانی که برای ماندن در قدرت تلاش می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مردم از کسانی که برای ماندن در قدرت تلاش می‌کنند عبور خواهند کرد.

عبور مردم از کسانی که برای ماندن در قدرت تلاش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا زاکانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی استیضاح‎ها مایه اختلاف می‎شود و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حساس بودن شرایط کنونی بر حفظ آرامش کشور است، اظهار داشت: بنده استیضاح وزیر کار را امضا نکردم.

وی تصریح کرد: کسی که استیضاح را امضا نمی‎کند به معنای آن است که راه‌های بهتری نیز برای مواجهه با تخلفات وجود دارد و نباید استیضاح را راهکار اول خودمان قرار دهیم گرچه راه‎های متعددی بنا به گفته برخی از نمایندگان انجام گرفته بود اما معتقدم می‌توانست کار به اینجا نکشد.

بازی کاملاً دو سر باخت بود

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس متذکر شد: استیضاح، امکان بیان و نقد مجموعه استیضاح شده همچنین ظرفیتی برای پاسخگویی فراهم می‌کند لذا استیضاح به خودی خود نقطه تاریکی نیست بلکه یک فرصت است اما اسباب تاسف اینجاست که مسئولان اجرایی به خصوص رئیس‎جمهور برای ایراد چنین حرف‎هایی در مجلس با برنامه‎ریزی وارد شدند.

زاکانی با تاکید بر اینکه شرایط به وجود آمده در مجلس هیچ برنده‎ای نداشت خاطرنشان کرد: شرایطی که ایجاد شد بازی کاملاً دو سر باخت بود که به نفع هیچ‌کس الاّ دشمن تمام نشد لذا مسیر طی شده مسیر نادرستی است که باید جبران شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام آمادگی برخی افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر کسی که احساس تکلیف می‎کند و وارد صحنه انتخابات می‎شود اگر در چارچوب قانون مورد تائید قرار گرفت، محترم است.

گروه‎های سیاسی به جای اینکه نفی یکدیگر کنند باید به اثبات خودشان بپردازند

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: معتقدیم شیوه‎های ورود افراد به عرصه انتخابات باید تغییر کند و افراد و گروه‎های سیاسی به جای اینکه نفی یکدیگر کنند باید به اثبات خودشان بپردازند و دقیقاً بگویند مبنای نظری و عزیمت آنها برای خدمتگذاری و ایجاد کار و تلاش در کشور از کدام مبانی نظری آغاز می‎شود و برنامه‎هایی که برای کشور دارند چیست و اینکه با چه عناصر انسانی می‎خواهند این تغییر و تحول را در کشور ایجاد کنند.

زاکانی با اعتقاد بر اینکه کشور به شدت نیازمند تغییر با حفظ جهت‎گیری‎های کلان در چارچوب قانون اساسی و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری است متذکر شد: افراد و گروه‎هایی که اعلام آمادگی می‌کنند قبل از ورود باید نسبت خودشان را با مصالح کشور، حفظ انقلاب اسلامی و تاکید بر رشد و پیشرفت جامعه اسلامی معلوم کنند و به اقتضای آن پا به عرصه رقابت بگذارند.

وی با بیان اینکه در مسیر نقد؛ جریان، اندیشه، فکر، برنامه و عناصر پیرامونی یک اصل است ابراز داشت: نقد افراد نباید منجر به نفی، تهمت زدن و کارهای غیراخلاقی شود چنانچه ما هیچ مجوزی برای نفی دیگران و کارهای غیراخلاقی نداریم لذا امید است شاهد رقابت جدی در صحنه انتخابات باشیم.

برنامه‎ جمعیت رهپویان برای انتخابات گفتمانی است

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چه شیوه‎ای را برای گروه‎ها و جریانات برای حضور در انتخابات مناسب می‎دانید اظهار داشت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی شیوه درستی انتخاب کرده است به گونه‎ای که قبل از پرداختن به نامزدها، به گفتمان و فضاسازی در جامعه در راستای برجسته کردن اندیشه انقلابی و ارائه راهکارهای مثبت از زاویه انقلابی برای عبور از چالش‎های فعلی می‌پردازد.

زاکانی افزود: قبل از اینکه کسی را معرفی کنیم تلاش‎مان یک تلاش گفتمانی است و بر مبنای پیشرفت اسلامی و بیان لوازم برای تغییر در جامعه اسلامی و تشکیل مجموعه‌ای است که در ساخت جامعه اسلامی علاوه بر توجه به رفع مشکلات و رفاه مردم توجه کافی به تحول معنوی داشته باشد.

روی هیچ کس به جمع‎بندی نرسیده‎ایم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهپویان انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری بر روی کدام افراد به جمع‎بندی رسیده است ابراز داشت: ما هنوز روی هیچ‌کس از افراد حاضر به جمع‎بندی نرسیده‎ایم و نقطه آغاز را جای دیگری گذاشته‎ایم یعنی از افراد شروع نکرده‎ایم بلکه از جنبه گفتمانی و بیان برنامه درست برای تغییر کشور و زمینه ایجاد حضور نخبگان تلاش می‎کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید شایستگان به شایستگی تصمیم بگیرند اضافه کرد: باید با بهره‎مندی از ظرفیت‎های جامعه شاهد تصمیم‌های شایسته در جامعه اسلامی باشیم.

وی افزود: جامعه اسلامی جامعه‎ای است که خردمندان در آن خردورزی کنند لذا شروع‎مان از فرد نبوده بلکه با مقدمات جدی‎تری وارد خواهیم شد تا علاوه بر شناسایی پدیده‎های اساسی، احصا مشکلات جامعه، توجه به امور مهم کشور، بتوانیم از ظرفیت‎ها در مسیر تغییر جامعه به نحو احسن استفاده کنیم.

میدان باید برای عناصر کارآمد و خدمتگذار باز شود

یکی دیگر از خبرنگاران نظر دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را درباره حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اقبال عمومی نسبت به ایشان را سوال کرد و زاکانی در پاسخ بیان داشت: آقای هاشمی تا الآن چندین نوبت خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار داده‎اند لذا معتقدیم اقتضاء امروز جامعه اسلامی، حضور ایشان و امثال جناب آقای هاشمی نیست.

زاکانی افزود: باید میدان برای عناصری باز شود که اولاً از یک اعتقاد بسیار جدی نسبت به کارآمدی دین و خدمتگذاری شایسته برای سعادتمندی دنیا و آخرت برخوردار باشند و نیز در مقام حرف باقی نمانند لذا باید عرصه برای ارائه الگوهایی عملی برای تغییر ساختار جامعه و عناصر توانمند مهیا شود.

وی یادآور شد: هاشمی یکبار سکانداری کشور در هشت سال را به دست گرفتند و اتفاقاتی که در آن مدت افتاد کفایت می‎کند برای تجربه ناموفقی که در کشور پیاده شد، تجربه ناموفقی که هم الگوی اقتصاد غلط غربی و برگرفته از کشورهای توسعه‌یافته را در کشور ایجاد و آسیب‎های جدی به جامعه وارد کرد و علاوه بر آن فرهنگ الگوی غربی، آسیب‎های اساسی به کشور وارد کرد.

توانمندی‎های هاشمی تحلیل رفته است/ جامعه به بازگشت این جنس از مدیریت فکر نمی‎کند

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: داشته‎ها و ظرفیت‎های هشت سال دفاع مقدس برای کشور خلق شده بود و می‎توانست منشأ تحولات شود که آن ظرفیت‎های مادی، معنوی و انسانی را فراموش کردیم و با الگوی غلط مسیری را طی کردیم که خلاف مصالح کشور، امام راحل و نائب ایشان مقام معظم رهبری بود که غایت حکومت اسلامی که رمز پیروزی و بقاست را محقق نمی‎کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: تجربه ناکامی آقای هاشمی در دوره هشت سال دفاع مقدس را در دوره سازندگی داریم لذا به اقتضا امروز توانمندی‎های ایشان تحلیل رفته است و شرایطی که در کشور اتفاق افتاده فرسنگ‎ها جلوتر از مدیریت این گونه افراد است.

وی با اشاره به اینکه متن جامعه راجع به بازگشت این جنس از مدیریت فکر نمی‎کند و سالهاست که از آن عبور کرده است، عنوان کرد: با احترامی که برای جناب آقای هاشمی و همه کسانی که داعیه‎ای دارند قائلیم اما دوره ایشان گذشته و دیگر مردم دوره هاشمی را قابل برگشت نمی‎دانند همچنانکه دوره دوم خردادی‎ها نیز گذشته و امتحان بدی که آنها در دوره هشت ساله تصدی در کشور از خودشان بر جای گذاشتند، کارنامه خوبی در اذهان مردم ندارند.

*مردم از کسانی که برای ماندن در قدرت تلاش می‎کنند عبور خواهند کرد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: امروز عوامل و ایدئولوژیک‎های عناصر مذکور در کشور به دشنام دادن به اسلام، شیعه و مهدویت می‎پردازند و آزمون سخت و قضایای فتنه برای آنها بار سنگینی از گناه در جامعه ایجاد کرد که جریان دوم خرداد نیز فرسنگ‎ها با مطلوب‎های مردم فاصله دارد.

زاکانی متذکر شد: کسانی که در دستگاه‎های اجرایی مسئولیت دارند و تلاش برای ماندن در قدرت می‎کنند با شناختی که مردم از آنها دارند از این افراد نیز عبور خواهند کرد و به دنبال کسانی می‎گردند که همه خوبی‎های دوران گذشته را بتواند در جامعه پیاده و نقایصی که در تجربه امروز و گذشته می‎بینند را کاهش دهند و به جایی برسانند که مسیر آینده به وحدت، همدلی و جهاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را با متن جامعه اسلامی داشته باشیم.

وی اذعان داشت: دوره سازندگی، دوره اصلاحات و دوره 7.5 ساله مدیریت کنونی کشور، تجربه‎های جدی و اساسی را برای مردم فراهم کرده که اعتنایی به شیوه مدیریت را در این سه دوره نخواهند داشت و مسیر جدی را برای رسیدن به افتخارات آینده کشور خلق خواهند کرد.

*دوره سازندگی و اصلاحات؛ رویکردها غلط بود و در دوره اخیر رفتارها آزاردهنده است

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در دوره سازندگی و اصلاحات؛ رویکردها و عملکردها در کشور غلط بود ولی در دوره اخیر رویکردهای کلان کشور درست اما رفتارها و عملکردها نادرست و آزاردهنده است و ما نباید بپسندیم که هیچ اشکالی در مسیر رو به رشد جامعه وجود ندارد لذا از این منظر نیاز به تغییر جدی در جامعه وجود دارد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص حضور مشایی بیان داشت: ملت ایران تصمیم‌شان را گرفته‎اند و با رجوع به افکار عمومی، ساده‎انگاری است که کسی تصور خامی در این زمینه کند لذا امثال این افراد در جامعه اسلامی جایی برای رسیدن به اریکه قدرت با سوابقی که از خود دارند نیست و این افراد کسانی نیستند که جامعه نسبت به آنها شناخت نداشته باشد.

زاکانی در پایان گفت: حضور افراد مذکور جز مواجهه با آنها به چیزی کمک نخواهد کرد چراکه مردم در نقطه مقابل آنها قرار دارند و هیچ اعتبار و اعتمادی برای آنها قائل نیستند.

انتهای پیام/2307/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول