اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

افزایش 60 درصدی کشف مواد مخدر در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان از افزایش 60 درصدی کشف مواد مخدر در همدان خبر داد.

افزایش 60 درصدی کشف مواد مخدر در همدان

محمد اشتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مواد مخدر یک تهدید و آسیب جدی برای جامعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: خانواده به عنوان مهم‌ترین عامل جلوگیری از بروز این گونه آسیب‌ها باید از فرزندان خود مراقبت کند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید برای مبارزه با گسترش مواد مخدر بسترهای اجتماعی گرایش به آن را کاهش و حتی از بین برد تا شاهد جامعه‌ای عاری از اعتیاد باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با تأکید بر لزوم توجه به پیشگیری در بحث مواد مخدر اظهار داشت: نیروی انتظامی در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کند ولی باید دیگر نهادها و مجموعه‌ها نیز در این زمینه یاری‌گر ناجا باشند.

وی در ادامه سخنانش افزود: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه کشف مواد مخدر 60 درصد افزایش را در سطح استان شاهد بوده‌ایم.

اشتری ابراز داشت: در زمینه انهدام باندهای فعال در حوزه مواد مخدر نیز با افزایش 11 درصدی در سطح استان مواجه هستیم.

به گفته وی، دستگیری در این مدت سه درصد کاهش داشته چون انجام سه عملیات برون‌‌استانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باعث کاهش درصد دستگیری‌ها در استان شده است.

*گرانی مواد مخدر زمینه ترک اعتیاد را فراهم کرده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر گرایش به مواد مخدر سنتی بیش از صنعتی است، دلیل آن را کمبود این نوع از مواد و کنترل پیش‌سازهای آن عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی اغلب معتادان به دلیل گرانی مواد مخدر، به سوی درمان روی آورده‌اند که این موضوع بسیار مسرت‌بخش است.

اشتری در ادامه گفت: در صورت راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب در همدان، تعدادی از معتادان برابر پروتکل درمانی در این مرکز نگهداری می‌شوند که روزنه امیدی برای ترک اعتیاد آنها خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه طبق ماده قانونی این معتادان برای ترک اعتیاد خود باید سه ماه در مرکز کاهش آسیب نگهداری شوند، تأکید کرد: اگر بعد از خروج از این مرکز، فرد مورد نظر دوباره به خاطر اعتیاد دستگیر شود در آن صورت به عنوان مجرم شناخته شده و روانه زندان می‌شود.

انتهای پیام/89002/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول