اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند / تدبیر جواب تحریم

خبرگزاری فارس: قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند و اگر دشمن تحریم کند، ما هم تدبیر می‌کنیم.

دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند / تدبیر جواب تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، منصور حبیب پورگودرزی ظهر امروز در هجدهمین نشست اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های منطقه دو کشور در شهرستان بناب، از افزایش میزان اقتدار حمایت این صندوق از دانشجویان کشور نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: حداکثر تا پایان هفته آینده منابع حمایتی و مالی این صندوق در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

حبیب پورگودرزی از تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند و اگر دشمن تحریم کند، ما هم تدبیر می‌کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری هیچ دانشگاهی از لحاظ مالی به مرحله بحرانی نرسیده و با هنر مدیریت مسئولان روند طبیعی را طی می‌کنند.

60 میلیارد تومان وام شهریه برای دانشگاه‌های کشور

گودرزی همچنین اعلام کرد: اعتبار 60 میلیارد تومانی وام شهریه برای تمام دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتباراتی که برای دانشگاه‌ها در نیم سال دوم سال 91 و 92 در نظر گرفته شده، افزایش داشته چنانچه برای تمام دانشگاه‌های کشور وام شهریه 60 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان کشور اظهار کرد: از این مقدار 30 میلیارد تومان برای دانشگاه آزاد، 15 میلیارد تومان برای دانشگاه‌های دولتی، 6 میلیارد تومان برای دانشگاه‌های پیام نور، 6 میلیارد و 200 میلیون تومان برای دانشگاه غیرانتفاعی، 2 میلیارد تومان برای دانشگاه علمی کاربردی و بقیه برای سایر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وابسته به دستگاه‌های اجرایی اعتبار داده شده است.

گودرزی تصریح کرد: میزان ابلاغ اعتبار برای وام تحصیلی دانشجویان دولتی(روزانه) 30 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند اعتبارات خود را از طریق سایت صندوق رفاه ببینند که البته کلیات این اعتبارات شامل وام تغذیه، وام ودیعه مسکن، وام متأهلین، بیمه دانش، وام عوارض و سایر تحصیلات صندوق است.

در ادامه این نشست با برگزاری انتخابات، حسین کریمی به عنوان دبیر جدید شورای معاونان منطقه دو دانشگاه‌های کشور انتخاب شد.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی با داشتن چندین دانشگاه دولتی و غیردولتی و همچنین حوزه علمیه بزرگ یکی از قطب‌های علمی و دانشگاهی این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60004/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول