اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خبر داد

تولید سالانه 6500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: عشایر استان بوشهر سالانه بیش از شش هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید می‎کنند.

تولید سالانه 6500 تن گوشت قرمز توسط عشایر بوشهر

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: عشایر استان بوشهر با داشتن 800 هزار رأس دام از آبان ماه به مدت هشت ماه در مناطق قشلاقی استان اسکان می‏یابند.

وی افزود: عشایر در مدت اسکان خود در مناطق خوش آب و هوای استان شش هزار و 500 تن گوشت قرمز، 12 هزار تن سایر فرآورده‌های دامی و 10 هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می‎کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از پنج هزار خانوار استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود بیش از 5 هزار و 320 خانوار عشایر در سطح استان فعال هستند و بیش از 32 هزار و 450 نفر جمعیت دارند که نقش مهمی در تولیدات دارند.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از تولید بیش از 28 هزار تن محصول توسط عشایر استان خبر داد و اضافه کرد: تولید بیش از 30 هزار متر مربع صنایع دستی از قبیل فرش و گلیم و سایر مصنوعات از جمله فعالیت‌های مهم عشایر استان بوشهر است.

ابراهیمی با بیان اینکه 70 درصد عشایر در شهرستان دشتستان و باقی در جم، دشتی و دیلم و تنگستان و اطراف بوشهر اسکان یافته‎اند، گفت: 650 هزار هکتار از مراتع استان برای تعلیف دام‎های عشایر اختصاص یافته که پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست.

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه نیمی از دام استان در اختیار عشایر است تصریح کرد: 650هزار هکتار مراتع تعلیف دام عشایر جوابگوی نیاز علوفه‎ای دام‎ها نیست .

ابراهیمی اضافه کرد: عشایر استان بوشهر یک میلیون و 205 هزارهکتار مرتع و باغ شامل 650هزار هکتار مرتع قشلاق و پنج هزار هکتار باغ در استان بوشهر و550 هزار هکتار در ییلاق در استان فارس در اختیار دارند.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول