اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد:

اکران 8 فیلم بخش مسابقه جشنواره فجر در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هشت فیلم اکران شده در قم از جمله فیلم‌های اصلی بخش مسابقه جشنواره فجر است.

اکران 8 فیلم بخش مسابقه جشنواره فجر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا با تاکید بر استقبال مردمی در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: کسانی که به حوزه سینما به ویژه بحث‌های محتوایی آن علاقه‌مند هستند استقبال خوبی از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم کرده‌اند و اقشار مختلف جامعه به ویژه روحانیون، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان برای تماشای فیلم‌های جشنواره در سالن حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار هم‌زمان با تهران در قم برگزار می‌شود اظهار داشت: در روزهای ابتدایی آغاز به کار جشنواره اطلاع‌رسانی کمی صورت گرفته بود و ما از شهرداری، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها انتظار داریم این حرکت را حمایت کنند تا بتوانیم بهره بیشتری از برگزاری آن ببریم و مخاطب بیشتری را برای تماشای فیلم‌ها به سالن‌های نمایش جذب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره جلسات نقد فیلم با حضور منتقدین برگزار می‌شود که بسیار مفید است و حتی خانواده‌ها در آن حضور می‌یابند و همراه با منتقدین نظرات خود را ابراز می‌کنند که این مسئله به افزایش سواد رسانه‌ای مردم کمک می‌کند و در نهایت نیز با نظر و آرای مردم و منتقدین فیلم‌های برتر انتخاب خواهند شد.

اسماعیلی‌طبا اظهار کرد: نکته‌ حائز اهمیت در ارسال فیلم‌های جشنواره به استان‌ها این است که مجموعه فیلم‌هایی که مربوط به بخش دولتی هستند برای اکران مشکلی ندارند و فیلم‌های خود را برای پخش به استان‌ها ارسال می‌کنند ولی تهیه‌کنندگان خصوصی به دلایلی که غالباً مالی و تجاری است با ارسال فیلم‌های خود به استان‌ها موافقت نمی‌کنند.

وی افزود: در مجموع ما سعی کردیم تعداد بیشتری فیلم از آنچه برای ما در نظر گرفته شده بود را در قم اکران کنیم و حداقل هشت فیلم جشنواره فجر در قم از فیلم‌های اصلی بخش مسابقه هستند و امیدواریم در سال‌های بعد با افزایش تعداد سالن‌ها، با فیلم‌های بیشتری این جشنواره را برگزار کنیم.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول