اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

مناطق حفاظت شده به 4/10 وسعت کشور افزایش یافت‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: وسعت مناطق حفاظت شده کشور به 4/10 وسعت جغرافیای کشور افزایش یافته است.

مناطق حفاظت شده به 4/10 وسعت کشور افزایش یافت‌

محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه افتتاح فاز دوم پایش آنلاین مجتمع پتروشیمی خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، وسعت مناطق حفاظت شده کشور در سنوات گذشته را 7/6 جغرافیای کشور برشمرد و اظهار کرد: افزایش وسعت مناطق حفاظت شده کشور در پایان برنامه پنجم توسعه از اولویت‌های مهم این سازمان است.

وی تصریح کرد: مناطق حفاظت شده ، مناطق حساسی هستند که باید مجموعه برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها در راستای حفاظت از آن‌ها مصرانه پیگیری و اجرا شود و باید تمام ضوابط و معیارهای سازمان حفاظت محیط زیست توسط تمام بخش‌ها با حساسیت رعایت شود.

محمدی‌زاده گفت: هم اکنون رشد بسیار خوبی در استان‌های مختلف برای توسعه مناطق حفاظت شده انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق حفاظت شده دارای حریم هستند که بر اساس آن باید عمل شود، افزود: مجوزهایی که برای بهره‌برداری در برخی مناطق حفاظت شده داده شده در حریم مناطق بوده است که باید مراقب بود تا آسیبی به منطقه وارد نکنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات ارزشمند خراسان شمالی در عرصه حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با این وجود برخی اقدامات از جمله ساماندهی جمع آوری پسماندهای خانگی، صنعتی ضرورت داشته و باید مراقب بود تا آسیبی به محیط زیست وارد نکنند.

وی راه اندازی سامانه‌های بی‌خطرساز در هشت بیمارستان خراسان شمالی را از اقدامات موثر برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست مثبت خواند و گفت: باید در مراکز مانده نیز این سیستم نصب و راه‌اندازی شود.

محمدی‌زاده همچنین بر توجه واحدهای صنعتی استان به ساماندهی پساب‌های صنعتی تاکید کرد.

به گزارش فارس، این دومین سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور طی دو سال گذشته به خراسان شمالی برای افتتاح طرح‌ها است.

وی در سفر سوم دولت نیز برای افتتاح پایش آنلاین مجتمع پتروشیمی خراسان و بازدید از چند طرح زیست محیطی به خراسان شمالی سفر کرده بود.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول