اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

تولیدات روستایی‌‌ هیچ‌گاه بازار فروش به خود نمی‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در حوزه صنایع دستی این استان علی‌رغم استعدادها و ظرفیت‌های بسیار زیاد ولی تاکنون به انچه که باید می‌رسیدیم و می‌توانستیم، نرسیدیم.

تولیدات روستایی‌‌ هیچ‌گاه بازار فروش به خود نمی‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوح، حمیدرضا واعظی‌زاده عصر امروز در نشستی به منظور بررسی صادرات صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این استان به لحاظ صادرات محصولات تولیدی صنایع دستی اظهار داشت: متأسفانه مجموعه اقداماتی که در حوزه صنایع دستی صورت می‌گیرند خروجی لازم را ندارند که لازم است یک ساز و کار منسجم‌تر در این خصوص در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود آمارهای مناسب در بعد آموزش و مهارت‌آموزی ولی آن چیزی که باید در عمل اتفاق بیفتد و در جامعه ملموس باشد وجود ندارد.

وی به ضرورت شناسنامه‌دار کردن هنرمندان حوزه صنایع دستی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی مشخص باشند بدون شک می‌توان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بهتری در این بخش از تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

* بخش خصوصی توان مالی حضور مستقل در یک جشنواره را هم ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون تولیدکنندگان ما در این استان بسیار پراکنده‌اند و این موضوع مشکلاتی را برای برنامه‌ریزی در این حوزه ایجاد کرده است.

وی تمرکز در تولید مجتمعی صنایع دستی را مؤثر خواند و بیان کرد: خدمات‌رسانی و حمایت از تولیدکنندگان به جهت پراکنده بودن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

واعظی‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه صنایع دستی مشکلات نقدینگی و مالی بخش خصوصی است که متأسفانه بخش خصوصی ما در صنایع دستی توان شرکت کردن مستقل در یک جشنواره برون استانی را نیز ندارند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

این مسئول حوزه صنایع دستی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد حمایت جدی از بخش خصوصی را لازم دانست و گفت: در هر جا که بخش خصوصی قوی به میدان امد شاهد رشد و پیشرفت در آن حوزه بودیم.

* تولیدات روستایی که هیچ‌گاه بازار فروش به خود نمی‌بینند

به گزارش فارس استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ بافت عشایری ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه تولید محصولات و مصنوعات صنایع‌دستی به منظور صادرات، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم دارد که تاکنون آنگونه که باید از این ظرفیت استفاده‌ای نشده است. هنرمندان، بانوان و علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که در روستاهای بعضا دورافتاده این استان به لحاظ علاقه شخصی و کسبه خانوادگی و مهارتی که از مادران خود به ارث بردند، بدون حمایت خاصی از سوی دولت مشغول به تولید محصولات صنایع‌دستی هستند ولی متأسفانه علی‌رغم کیفیت بالا و منحصر به فرد، هرگز بازاری برای فروش آن‌ها نیست و این موضوع دست مسئولانی را می‌بوسد که از صادرات حرف می‌زنند و به دنبال آن هستند.

مسئولان باید بدانند که می‌توان با یک مدیریت صحیح مواد اولیه تولید صنایع دستی را به صورت رایگان و یا قیمت مناسب به تولید کننده داد و محصولات و مصنوعات آنان را نیز به صورت تضمینی بخرند و آنگاه با بازارپسندی بالایی که صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد دارد، آن‌ها را در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش برسانند.

انتهای پیام/82005 /ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول