اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 238

سعدالدین: راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه به ارتقای فرهنگ عمومی می‏انجامد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سمنان گفت: راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه در مراکز پرتردد این شهرستان، در نهایت به ارتقای فرهنگ عمومی می‏انجامد.

سعدالدین: راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه به ارتقای فرهنگ عمومی می‏انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین امشب در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان که با حضور مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، رئیس ایستگاه راه‏آهن سمنان و شماری از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: همکاری مدیریت ایستگاه راه‏آهن سمنان و اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان در راستای اجرای این طرح مهم و درخور توجه قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم برای رفع یکی از دغدغه‏های اساسی و اصلی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همانا افزایش شمار کتاب‏خوان‏ها و ساعات مطالعه در جامعه است، همکاری مشترک خوبی انجام شد و این نشان می‏دهد که مسئولان به دنبال عملیاتی شدن منویات رهبری در جامعه هستند.

فرهنگ مطالعه باید با شیوه‏های مختلفی بین مردم ترویج شود

فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‏خوانی باید با شیوه‏های مختلفی بین مردم ترویج شود، اظهار داشت: استان سمنان دارای مردمی فرهنگی و فرهنگ‏دوست بوده که به واقع لایق ارائه چنین خدماتی هستند.

سعدالدین افزود: با تلاش همه مسئولان و دست‏اندرکاران ذی‏ربط در بخش فرهنگ، استان سمنان به راحتی می‏تواند در زمینه کتاب و کتاب‏خوانی سرآمد استان‏های دیگر کشور باشد.

وی با بیان اینکه سمنان هم‏اکنون در رتبه‏ها نخست تا پنجم میزان کتاب‏خوانی در کشور قرار دارد، اضافه کرد: این رتبه باید در عین اینکه حفظ می‏شود، با اقدامات فرهنگی مختلفی نظیر راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه ارتقا یابد.

طرح «پیک مهر» در سمنان اجرا می‏شود

فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه بدون شک راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه می‏تواند به ارتقای جایگاه فرهنگی استان و شهرستان سمنان در کشور کمک کند، گفت: راه‏اندازی این ایستگاه‏ها، می‏تواند کتاب را به آسانی در دسترس مردم قرار داده تا از آن به خوبی بهره ببرند.

سعدالدین افزایش توان علمی و سطح سواد عمومی را یکی از دستاوردهای اجرای طرح‏های مختلف در حوزه کتاب و کتاب‏خوانی بیان کرد و افزود: طرح «پیک مهر» نیز با هدف توجه به مباحث اجتماعی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در سمنان در دست اجراست.

لزوم تنوع‏بخشی به محتوای کتاب‏ها

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و دانشجویان سمنانی باید از فرصت ایجاد شده با راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه بهره‏برداری کافی از این امکان را داشته باشند، خواستار تنوع‏بخشی به محتوای کتاب‏ها و توجه به امور عمومی و فرهنگی در این طرح شد.

فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه چند عنوان از کتاب‏هایی که در ایستگاه‏های مطالعه گنجانده شده را در دفتر کارش تورق کرده است، گفت: مطالب ارزشمندی در این کتاب‏های دیده شد که می‏تواند مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

سعدالدین ایجاد ایستگاه‏های مطالعه را طرحی ارزشمند دانست که در کشور پیگیری می‏شود و خواستار تقویت آن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طرح «ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه‏‏هاى نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

در این طرح، هر فرد می‏تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‏های مطالعه در سراسر کشور یا به یکى از کتابخانه‏هاى عمومى زیر پوشش نهاد کتابخانه‏هاى عمومى باز گرداند.

در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه‌شده، تعبیه شده است.

انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ‏مدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به‌موقع کتاب است.

چنانچه مردم علاقمند به نگهدارى کتاب‏ها براى خود باشند، می‏توانند بابت هر جلد کتاب مبلغ 2 هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کنند.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول