اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران خبرداد:

افزایش 4 برابری دهیاری‌های مازندران در دولت نهم و دهم

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران از افزایش 4 برابری دهیاری‌ها در دولت نهم و دهم در مازندران خبر داد.

افزایش 4 برابری دهیاری‌های مازندران در دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، رضا آزادی‌کناری شامگاه امروز در نخستین همایش منطقه‌ای دهیاران شرق مازندران در روستای لاکتراش نکا اظهار داشت: از سال 82 تا سال 84 مازندران دارای 400 دهیاری بوده است که این تعداد در دولت نهم و دهم افزایش بیش از چهار درصدی داشته و در حال حاضر به یک‌هزار و 767 دهیاری رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دهیاری در مازندران یک هزار و 580 دهیاری فعال هستند، گفت: باید در جهت فعال کردن همه دهیاری‌ها در استان تلاش شود و ما نیز با تمام توان از دهیاری‌ها حمایت می‌کنیم.

آزادی‌کناری با اشاره به جمعیت یک میلیون و 425 هزار و 600 نفری روستایی مازندران گفت: این آمار بر اساس آخرین سرشماری در سال 90 اعلام شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به برگزاری همایش‌های منطقه‌ای یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این همایش‌ها در 7 منطقه تقسیم‌بندی شده مازندران اجرایی می‌شود تا مشکلات، معضلات و کمبودها و راهکارهای پیشرفت در روستاها بررسی شود.

وی گفت: این همایش‌های منطقه‌ای به صورت فصلی برگزار می‌شود و در 7 منطقه مازندران به نام 7 شهید نام گذاری شده که در منطقه شرق مازندران بنام شهید حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد نامگذاری شده است.

آزادی کناری، با اشاره به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی توسط دهیاران خاطر نشان کرد: نباید خود را در معرض اتهام قرار دهید بلکه باید با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق مردم را از فعالیت‌های انجام شده خود آگاه کنید.

وی در این جلسه قول مساعد برای پرداخت عیدی شب عید دهیاران مازندران و همچنین بیمه دهیاران پاره وقت را داد و یادآور شد: با تمام توان از دهیاران فعال و توانمند حمایت می‌کنیم و با دهیاران کاهل نیز برخورد می‌کنیم.

آزادی بیان داشت: بر اساس مصوبات و قانون کارهای خود را انجام دهید تا بازخواست نشوید و بدانید با برنامه‌ریزی انجام شده دهیاری‌های کم کار از طریق بازرسی که در دستور کار ما قرار دارد شناسایی می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: تجهیز دهیاری‌ها، آموزش و توانمندسازی باید در دستور کار دهیاری‌ها باشد.

آزادی‌کناری، همچنین با تبریک دهه‌فجر اظهار کرد: این انقلاب به برکت رهبری امام راحل، خون شهدا و اکنون با رهبری ولی‌فقیه اداره می‌شود و مهمترین عامل پیروزی ما در تمام دوران 34 سال گذشته تاکنون به دلیل با خدا بودن، مجاهدت و مجتمع المحور بودن است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بی‌بدیل است که با مردمیت و اسلامیت به بالندگی رسید و باید مراقب باشیم این عناصر دستخوش تحول نشوند.

انتهای پیام/86002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول