اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

تحریم‌ها نتوانسته از پیشرفت کشور جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: تحریم‌های یک جانبه و ضد انسانی آمریکا و برخی هم‌پیمانان او در سه دهه گذشته، نتوانسته باعث کندی حرکت رو به جلو و توسعه پر شتاب ایران اسلامی شود.

تحریم‌ها نتوانسته از پیشرفت کشور جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار جمعی از رؤسای نمایندگی‌های خارجی، کنسولی و بین‌المللی مقیم مشهد به مناسبت گرامی‌داشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در 22 بهمن 57، مردم ایران تحت رهبری‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی در ایران را سرنگون و در گام بعدی، با یک انتخاب آزادانه و رأی قاطعانه 98.2 درصدی، نظام «جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند.

وی افزود: استقلال، اسلامیت و مردم‌سالاری از ویژگی‌های اصلی و بارز انقلاب ایران به‌شمار می‌رود.

فروزان مهر گفت: استقرار حکومت مردم‌سالار دینی، علی‌رغم تمامی فراز و نشیب‌ها، توطئه‌ها و تبلیغات مسموم دنیای استکبار، دستاوردهای عظیمی را در تمامی حوزه‌های علمی، فناوری، سیاسی و اقتصادی برای کشور به ارمغان آورده است.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: تحریم‌های یک جانبه و ضد انسانی آمریکا و برخی هم‌پیمانان او در سه دهه گذشته، نتوانسته باعث کندی حرکت رو به جلو و توسعه پر شتاب ایران اسلامی شود.

وی تصریح کرد: به اذعان بنگاه‌های علمی دنیا، ایران در دهه گذشته میلادی دستاوردهای قابل تحسینی در حوزه‌های علمی، فناوری و همچنین اقتصادی داشته، به گونه‌ای که در سال 2010 جمهوری اسلامی ایران در شاخص‌های آموزشی، بهداشتی و درآمد سالانه، جایگاه هجدهم در میان 112 کشور دنیا را به خود اختصاص داده است.

فروزان‌مهر با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، اظهار کرد: با وجود حسن نیت ایران و همکاری فراتر از چارچوب‌های بین‌المللی با آژانس و اذعان کارشناسان مبنی بر انحراف نداشتن جمهوری اسلامی ایران از تعهدات بین‌المللی، عده‌ای با سیاسی کردن موضوع و انحراف افکار عمومی سعی در محروم کردن ملت ایران از این دانش پرکاربرد دارند.

استاندار خراسان‌رضوی در تشریح اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: صلح‌طلبی و نوع دوستی نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی سعی در توسعه مناسبات با سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و منطقه دارد.

وی افزود: سیاست کشور همواره بر ارتقای سطح مناسبات در تمامی حوزه‌ها، اعم از تجاری، اقتصادی، گمرکی و ترانزیتی با سایر کشورها استوار بوده و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این امر را مبتنی بر ظرفیت‌ها و استعدادهای دو طرف دانسته است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به الگو‌برداری ملت‌های آزاده در سراسر دنیا از انقلاب اسلامی ایران، گفت: وقوع بیداری اسلامی که متاثر از انقلاب ملت ایران و صدور پیام انقلاب اسلامی است، منجر به ساقط شدن حکومت‌های دست نشانده و مستکبر به ویژه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.

در ادامه سیدابراهیم مصطفی جمال‌الدین، سرکنسول عراق در مشهد به نمایندگی از میهمانان، با بیان اینکه بیداری اسلامی متولد امروز نیست، گفت: این نهضت در دهه 80 قرن بیستم، هم‌زمان با ظهور امام خمینی به عنوان رهبری بزرگ و مردی که مسلمانان را به بازگشت به اسلام و آموزه‌های آن دعوت می‌کرد، متولد شد.

جمال‌الدین با بیان اینکه پیروزی انقلاب در ایران، مسیر تاریخی اسلام را تغییر داد، افزود: آنچه امروز در قالب ظهور بیداری اسلامی شاهد هستیم، مرهون ثابت قدمی و استواری مردم ایران در انقلاب خود و دستاوردهای چشمگیر آن است.

وی افزود: علی‌رغم همه توطئه‌های نظام سلطه و استکبار، جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم دنیا و حامی آنان بوده است.

انتهای پیام/70002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول