اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیکن تیم فوتبال الوند:

در فوتبال ما ارتباط مهم‌تر از شایستگی است

خبرگزاری فارس: بازیکن تیم فوتبال الوند گفت: گاهاً مشاهده می‌شود یک بازیکن با وجودی که حتی یک فصل هم بازی نکرده، به لیگ برتر می‌رود که این نشان می‌دهد در فوتبال ما ارتباط مهم‌تر از شایستگی است.

در فوتبال ما ارتباط مهم‌تر از شایستگی است

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی مهدوی‌کیا به عنوان یکی از فوتبالیست‌های خوب کشورمان به شمار می‌رود که البته کمتر دیده شده است.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با این بازیکن در خصوص آخرین شرایطش‌ در تیم فوتبال الوند و آینده‌اش صحبت‌های زیر را انجام داده که می‌خوانیم:

فارس: تا به حال در چه تیم‌هایی سابقه بازی دارید؟

 تا رده سنی امید در تیم بانک ملی، پرسپولیس توپ می‌زدم، بعد از آن جا برای انجام خدمت سربازی به فجر سپاسی‌ شیراز رفتم، شش سال هم در لیگ دسته اول در تیم‌های کاوه‌ تهران بودم که در حال حاضر نیز در خدمت باشگاه الوند هستم.

فارس: چرا در فوتبال کمتر دیده شدی و نامت کمتر مطرح می‌شود؟

من بدشانسی‌های زیادی در فوتبال آورده‌ام، وقتی در تیم بانک ملی بازی می‌کردم به عنوان پدیده امیدهای ایران شناخته شدم و از آن جا به پرسپولیس رفتم زمانی که می‌توانستم در این تیم پیشرفت کنم به خدمت سربازی ‌رفتم.

چون در اوج فوتبال از پرسپولیس خارج شدم در فجر سپاسی افت کردم و از لحاظ روحی و روانی به مشکل بر خوردم.

فارس: آیا انتقادی به وضعیت فوتبال داری؟

گاهاً مشاهده می‌شود یک بازیکن با وجودی که حتی یک فصل هم بازی نکرده، به لیگ برتر می‌رود که این نشان می‌دهد در فوتبال ما ارتباط مهم‌تر از شایستگی است.

هر چند من به شخصه سالی که وارد تیم پرسپولیس شدم بدون هیچ‌ گونه ارتباطی بود.

فارس: در این سن به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

 بسیاری از بازیکن‌ها در ایران در سن 27 سالگی به تیم ملی رسیدند، شما اگر در لیگ برتر بتوانید چند بازی خوب انجام دهید به لیگ برتر دعوت می‌شوید، اگر به رفتن به تیم ملی فکر نمی‌کردم قطعاً فوتبال را کنار می‌گذاشتم.

فارس: چطور شد به الوند آمدی و این تیم را انتخاب کردی؟

با پیشنهاد دوست صمیمی خود رامین‌ خسروی، تیم الوند را انتخاب کردم البته دو سه پیشنهاد از راهیان کرمانشاه، بافق یزد و دیگر تیم‌ها نیز داشتم، با وجودی که تیم‌های دیگر پیشنهادات مالی بیشتر داده بودند، این تیم را انتخاب کردم، به دنبال تیمی بودم که از لحاظ پیشرفت بتواند کمکم کند.

فارس: آیا از انتخاب خود راضی هستی؟

صد در صد از انتخاب خودم راضی هستم، چون اوایل فصل آمده بودم از لحاظ روحی و آمادگی بدنی شرایط خوبی نداشتم ولی از کادر فنی به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم، با تمریناتی که انجام دادم توانستم خود را به شرایط مطلوبی نزدیک کنم و در اکثر بازی‌ها حضور داشته‌ام.

فارس: در الوند رقیب داری؟

 ما اینجا رقیب خاصی نداریم چون سیستم ما هر بازی تغییر می‌کند ولی چون پست اصلی من دفاع راست است با علی شاهسوند رقیب و البته در عین حال رفیق هستیم، هر وقت او بازی می‌کند من خوشحال می‌شوم.

فارس: لیگ دسته اول امسال را چطور دیدی؟

لیگ دسته اول از نظر کیفیتی نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده است، فکر می‌کنم سطح بعضی از تیم‌های لیگ دسته اول از تیم‌های لیگ برتری هم خیلی بهتر باشد.

فارس: ابتدای حضورت در این تیم فکر می‌کردی الوند در نخستین سال حضور خود، این نتایج درخشان را کسب کند؟

چون شش سال است در لیگ دسته اول بازی می‌کنم می‌دانستم فوتبال، در لیگ دسته اول مطرح است و این‌ طور نیست که تیمی صرفاً به واسطه داشتن یک سری مهره‌های لیگ ‌برتری مدعی باشد.

باید گفت لیگ دسته یک، بازیکنان سبک خاص خود را می‌خواهد، این طور نیست که یک بازیکن از لیگ برتر بیاورید و صد در صد صعود کنید، مثل تیم‌های ابومسلم، بافق‌یزد و پاس همدان که بسیار خوب بسته شدند ولی نتایج ضعیفی را گرفتند، از طرف دیگر همه تصور می‌کردند الوند مدعی سقوط است ولی نتایج الوند باعث شد کسانی که می‌خواهند در فصل بعد یارگیری کنند به اسم‌ها زیاد توجه نکنند.

فارس: کادر فنی و مدیریت الوند را چطور دیدی؟

 کادر فنی و مدیریت این باشگاه با بازیکنان رفیق هستند به نظرم در تیم الوند موضوع پشت پرده‌ای وجود ندارد و به همین علت نیز تیم ما یکدل و یکدست است.

فارس: چند درصد از قرارداد خود را دریافت کرده‌اید؟

 40 درصد از قرارداد خود را گرفته‌ایم، مالکان الوند به بیشتر تعهدات مالی خود عمل کرده‌اند شاید خیلی از تیم‌ها قراردادهای خیلی بیشتری با بازیکنان بسته باشند ولی تا آخر فصل 20 درصد از قراردادها را هم پرداخت نمی‌کنند.

فارس: بازی با شهرداری اراک را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

این تیم بسته بازی می کرد و برای نتیجه گرفتن و کسب یک امتیاز دست به هر کاری می‌زد و این باعث شد بازی کمی، گره بخورد، اما در نیمه دوم کادر فنی از من خواست هافبک راست بازی کنم، با ورود به میدان مبارزه تمام تلاش خود را کردم، خوشحالم که با سانتری که انجام دادم الوند به گل رسید.

فارس: بازی این هفته با مس‌سرچشمه را چطور می‌بینی؟

 این بازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل الوند است چون تکلیف صعود ما را مشخص خواهد کرد هر چند برد در این بازی به معنای رفتن نصف راه است.

بازیکنان الوند باید کمی حرفه‌ای‌تر باشند و نباید کارت‌های بی دلیل بگیرند چون تیم ما یک‌دست است نبود حتی یک بازیکن به ما ضربه می‌زند، ‌پس باید دست کادر فنی را برای بازی‌های حساس پیش‌رو باز بگذاریم.

فارس: آیا الوند می‌تواند لیگ برتری شود؟

 تیم ما ظرفیت صعود به لیگ برتر را دارد ما چهار بازی خانگی دیگر داریم که باید از آنها نتیجه بگیریم.

فارس: چه صحبتی با تماشگران و مردم همدان داری؟

همدان تماشاگران خوبی دارد، انتظار دارم هواداران بیشتری برای تشویق تیم الوند به ورزشگاه بیایند چون بومی بودن این تیم نیازمند حضور دلگرم‌کننده هواداران است.

فارس: صحبت پایانی خاصی داری؟

از همسر، پدر و مادرم که در همه حال یار و یاور من بوده‌اند بسیار تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/89018/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول