اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد خبر داد

بلندمرتبه سازی تا شعاع 4 کیلومتری فرود هواپیما ممنوع

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد گفت: هرگونه بلندمرتبه سازی تا شعاع 4 کیلومتری مسیر فراز و فرود هواپیما در این شهر ممنوع است.

بلندمرتبه سازی تا شعاع 4 کیلومتری فرود هواپیما ممنوع

محمود امانی‌بنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه هرگونه بلندمرتبه سازی تا شعاع 4 کیلومتری مسیر فراز و فرود هواپیما در این شهر ممنوع است، اظهار کرد: در راستای ساخت و ساز و در مسیر پروازی این فرودگاه، باید حتماً به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی باید پیش از هرگونه ساخت و ساز در این شعاع، استعلام‌های لازم را از فرودگاه بجنورد دریافت کنند، این اقدام را در راستای تسهیل در فراز و فرود هواپیماها در این فرودگاه و به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه عنوان کرد.

امانی‌بنی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره ساخت شهرک‌ها و مجتمع‌ها در اطراف این فرودگاه افزود: ساخت این شهرک‌ها منوط به دریافت استعلام و رعایت حریم پروازی هواپیماها است.

به گزارش فارس، اخیراً برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی در زمینه ساختمان سازی، ملزم به دریافت استعلام از فرودگاه شدند.

وی کبوتر پرانی در اطراف فرودگاه بجنورد را نیز ممنوع دانست و گفت: هرگونه فعالیت در این زمینه موجب پیگرد قانونی برای این افراد خواهد شد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد یادآور شد: باید تمام عوامل مزاحم در فراز و فرود هواپیماها در این فرودگاه برطرف و برابر با ضوابط در این زمینه اقدام شود.

وی همچنین نسبت به پذیرش بالگردهای دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در این فرودگاه اعلام آمادگی کرد.

امانی‌بنی اظهار کرد: ما آمادگی داشته تا بر اساس قراردادهای فی ما بین فرودگاه و دستگاه‌های امدادی و کمک رسان این خدمات را ارائه کنیم.

به گفته وی، این خدمات در چارچوب ضوابط و مقررات شرکت فرودگاه‌ها قابل ارائه به دستگاه‌های متقاضی است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد در مورد افزایش شمار پروازها از این فرودگاه هم افزود: اکنون این آمادگی را داشته تا از طریق ایرلاین‌ها تعداد پروازها از این فرودگاه به مقاصد مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک روزانه دو پرواز از تهران به بجنورد و بالعکس به فرودگاه مرکز خراسان شمالی انجام می‌شود، گفت: این ظرفیت وجود داشته تا مسیرهای پروازی به برخی از نقاط نیز برقرار شود.

امانی‌بنی همچنین نسبت به برقراری پروازها به سرزمین وحی و عتبات عالیات اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: اخیراً با تایید آمادگی فرودگاه بجنورد برای پذیرش ایرلاین‌ها این زمینه برای تشرف حجاج و زائران به سرزمین وحی و عتبات عالیات در آینده نزدیک از طریق سازمان حج و زیارت و ایرلاین‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، فرودگاه بجنورد در غرب این شهر در سال 75 فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 240 هکتار قرار گرفته و هم اکنون عملیات گسترش باند فرودگاه در مساحت 60 هکتار در حال اجرا است.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول