اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی همدان تأکید کرد

اجرای سیستم علمی در کشاورزی عامل افزایش محصولات

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه کشاورزی کشور در حال عبور از سیستم سنتی به علمی است، گفت: با به کارگیری علم روز دنیا، معرفی بذرهای جدید، پیشرفت‌ در مکانیزاسیون و خاک‌ورزی تولید محصولات افزایش داده شده است.

اجرای سیستم علمی در کشاورزی عامل افزایش محصولات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد رشیدی ظهر امروز در جشن انقلاب کشاورزان همدان که به همت نظام صنفی کشاورزی شهرستان برگزار شده بود با بیان اینکه کشاورزی در کشور دارای ظرفیت بالایی است اظهار داشت: هنوز کشاورزی در کشور به جایگاه مطلوب و واقعی خود نرسیده است.

وی ادامه داد: کشاورزی در کشور به برکت انقلاب اسلامی بعد از گذشت 34 سال از عمر نظام اسلامی تولیدات کشاورزی بیش از 400 درصد افزایش یافته است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه روزی در کشور کشاورزان اگر هشت تن سیب زمینی در هکتار برداشت می‌کردند جشن می‌گرفتند، افزود: امروز با استفاده از علم روز کشاورزی و حمایت نظام اسلامی از بهره‌برداران بیش از 40 تن در هکتار سیب‌زمینی برداشت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی کشور در حال عبور از سیستم سنتی به علمی است که دانشجویان رشته‌های متعدد کشاورزی با به کارگیری علم روز دنیا، معرفی رقم‌ها و بذرهای جدید، پیشرفت‌های شگرف در مکانیزاسیون و خاک‌ورزی میزان تولید محصولات کشاورزی را افزایش دادند.

رشیدی اضافه کرد: هدف دولت در تشکیل نظام صنفی کشاورزی این است که امور به دست خود بهره‌برداران سپرده شود و اعضای صنف همدان بدون چشم‌داشتی تلاش شایسته‌ای دارند. 

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل صنف کشاورزی نویدبخش فعالیتی مناسب در بخش کشاورزی است تصریح کرد: اگر امور کشاورزی امروز به صورت فردی انجام شود باعث افزایش هزینه‌های تولید خواهد بود و یکی از کارکردهای نظام صنفی ایجاد روحیه کارگروهی برای جلوگیری از هدررفت بهره‌وری است.  

رئیس جهادکشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: با دلبستگی به کارگروهی و تقویت نظام صنفی از طریق عضویت بیشتر اعضای شاهد توسعه روزافزون بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از کارکردهای نظام صنفی با دعوت از مسئولان برای آشنایی بیشتر آنها با مسائل و مشکلات کشاورزان است که راهکاری برای رفع مشکلات اندیشیده شود.

رشیدی در ادامه به صادرات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی عملکرد مناسبی داشتیم اما از طریق نظام صنفی در بازار جهانی با بازاریابی مناسب می‌توانیم به رقیب جدی کشورهای همسایه و قطب کشاورزی منطقه تبدیل شویم.

وی اضافه کرد: نظارت و کنترل، تولید سالم و بازارپسند در قالب تشکل انجام می‌شود و اعتماد اعضا به این نظام صنفی به پیشرفت‌های چشمگیری منجر می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان همدان در ادامه به نشر قانونمداری را از دیگر برنامه‌های نظام صنفی است افزود: ایجاد اعتماد و یکپارچه‌سازی سیستم کشاورزی و تبدیل به قدرت کشاورزی در منطقه فقط در قالب کار گروهی و تشکل میسر می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک سیستم اطلاع‌رسانی جامع برای اعضای نظام صنفی راه‌اندازی خواهد شد و دهیاران در روستاها برای تقویت نظام صنفی ما را یاری دهند.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول